امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ۴۴۰ درصدی پروازهای عتبات عالیات «هما» در اربعین امسال

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از روز آغاز پروازهای اربعین(۱۲ مهرماه ) تا پایان روز ۲۹ مهرماه سال جاری از ۳ فرودگاه کشور، تعداد ۳۴۴ پرواز رفت و برگشت به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که این آمار در مقایسه با تعداد پروازهای سال گذشته افزایش ۴۴۰ درصدی داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی «هما»، تا پایان روز ۲۹ مهر، تعداد ۲۳۰ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره)، ۸۸ پرواز از فرودگاه کرمانشاه و تعداد ۲۶ پرواز از فرودگاه ایلام انجام شده است که با این تعداد پرواز، بیش از ۲۵ هزار زایر حسینی، در پروازهای رفت و برگشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» جابجا شده اند.
 
«هما» درعملیات انتقال زایران حسینی سال جاری، علاوه بر فرودگاه حضرت امام (ره) برای اولین بار از دو فرودگاه کرمانشاه و ایلام، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که برای انجام این پروازها از هواپیماهای ایرباس و ATR  استفاده نموده است. 
 
براساس این گزارش، متوسط کل تاخیر پروازهای عتبات عالیات اربعین امسال تا پایان روز یاد شده،  ۱۵دقیقه بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۲۸ دقیقه)، کاهش ۵۳ درصدی داشته است.
 
گفتنی است در سال گذشته، در فاصله زمانی ۱۵ روزه ایام اربعین (۲۳مهرماه تا ۸ آبان سال ۹۷)، تعداد ۷۸ پرواز برای جابجایی زایران حسینی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» از فرودگاه حضرت امام(ره) به دو فرودگاه نجف اشرف و بغداد انجام شد که با توجه به انجام ۳۴۴ پرواز در فاصله ۱۵ روز ایام اربعین حسینی سال جاری ( ۱۲ مهر تا ۲۹ مهرماه سال ۹۸)، افزایش ۴۴۰ درصدی در تعداد پروازها داشته است.
 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا