امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهی قزل آلا در سال جاری

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: در تولید ماهی قزل آلا، طبق برنامه ششم توسعه پیش رفته و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین عبدالحی در رابطه با میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۷ اظهار داشت: در سال ۹۷ حدود ۱۷۰ هزار تن تولید ماهی قزل‌آلا داشته و رتبه اول تولید این ماهی در آب شیرین را در دنیا داریم.

وی افزود: در حال حاضر، تقریبا در هر ۳۲ استان کشور ماهی قزل آلا تولید می شود.

عبدالحی، درباره میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۸، تصریح کرد: در تولید قزل آلا طبق برنامه ششم توسعه پیش رفته و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با بازار تجاری و صادراتی قزل آلای ایران، اذعان داشت: ماهی قزل آلا عمدتا به روسیه، امارات و عمان صادر می‌شود و میزان صادرات آن، حدود ۱۰ هزار تن است.

وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری در کشور گفت: در زمینه ماهیان خاویاری سال گذشته، حدود ۲۸۰۰ تن گوشت و ۶ تن خاویار پرورشی تولید داشته و در تولید خاویار پرورشی رتبه سوم را پس از چین و ارمنستان داریم.

عبدالحی با تاکید بر اینکه ماهی خاویاری بازار خوبی در داخل و خارج دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲۶مزرعه فعال تولید ماهیان خاویاری در کشور داریم و پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده، تعداد این مزارع را به ۲۰۰ مزرعه افزایش دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا