بین الملل

رشد گسترده اقتصاد دیجیتال، موتور جدید توسعه چین

رسانه‌های چین معتقدندشدت یافتن یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و افزایش فشار در جهت رکود اقتصاد جهان باعث ورود اقتصاد چین از مرحله رشد سریع به رشد با کیفیت شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، این رسانه در مطلبی تحت عنوان «رشد گسترده اقتصاد دیجیتال و موتور جدید توسعه چین»،  به این موضوع پرداخته است که شدت یافتن یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و افزایش فشار در جهت رکود اقتصاد جهان باعث ورود اقتصاد چین از مرحله رشد سریع به رشد با کیفیت شده است.

در عین حال اقتصاد چین با چالش کاهش سهم محصولات از صنایع سنتی در سراسر جهان نیز مواجه است. در چنین شرایطی جمعیت زیاد و ظرفیت های بالقوه بازار چین برای توسعه اقتصاد دیجیتالی چین شرایطی بسیار عالی ایجاد کرده و پیشرفت اقتصاد دیجیتال به افزایش نیروی رقابتی اقتصاد چین در جهان کمک کرده است.  

در این مقاله تاکید شده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان اقتصاد دیجیتال چین ۳۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده و ۱۳۰۰ میلیارد یوان بوده است.

صنعتی شدن اقتصاد دیجیتالی چین به توسعه سریع صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می کند و دیجیتالی شدن صنایع نیز تبدیل به نیروی محرکه مورد نیاز برای تغییر الگوی اقتصاد چین شده است. اقتصاد دیجیتال فرصت های زیادی را برای اشتغال در چین ایجاد خواهد کرد.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا