بورسفرابورس

«وآوا» با قیمت ۲۱۶۰ ریال به تابلو معاملاتی فرابورس آمد

۲۵ درصد از سهام «وآوا» در بازار دوم فرابورس در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و زیرگروه سایر واسطه‌های مالی عرضه شد و به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۷۴ سهم در قیمت ۲۱۶۰ ریال اختصاص داده شد. تا بدین ترتیب عرضه سهام شرکت آوانوین یازدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران از ابتدای امسال باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در عرضه اولیه ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۲۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین در نماد «وآوا»، ۸۷۹ هزار و ۹۳۷ خریدار حضور پیدا کردند که مشارکت این تعداد کد معاملاتی که با ثبت تقاضای ‏بیش از ۸۷۵ هزار و ۸۸۱ سهمی از سوی آنان همراه بود، موجب شد به هر کد حداکثر ۱۷۴ سهم تخصیص یابد. پیشتر در اطلاعیه عرضه اولیه «وآوا» دامنه قیمت برای ثبت سفارش از مبلغ ۲۱۰۰ ریال تا مبلغ ۲۱۶۰ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۲۵۰ سهم تعیین شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین اولین شرکتی است که در سال جاری در گروه سرمایه‌گذاری‌ها در بازار فرابورس عرضه می‌شود و اکنون سرمایه‌اش ۶۰ میلیارد تومان است اما به گفته مدیرعامل این شرکت، تا انتهای امسال قرار است با افزایش سرمایه‌ای ۴۰ میلیارد تومانی، کل سرمایه را به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهند. ضمن اینکه سود آوانوین در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ رقم ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بخوانید

قائم‌مقام سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سهامدار عمده «وآوا» در نشست خبری مربوط به عرضه اولیه سهام شرکت آوانوین با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد از پرتفوی سازمان اقتصادی کوثر بورسی شده است، تصریح کرد که مدیران این مجموعه در حال برنامه‌ریزی هستند تا تمامی شرکت‌های زیرمجموعه خود را وارد بازار سرمایه کند.

گفتنی است در سال جاری فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام شرکت‌های تولید ژلاتین کپسول ایران، کشت و صنعت شریف آباد، داروئی ره‌آورد تامین، ویتانا، پخش هجرت، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان و جنرال مکانیک و توزیع داروپخش میزبانی کرد و بدین ترتیب با ورود نماد وآوا به تابلوهای معاملاتی فرابورس، ۱۱ شرکت از صنایع مختلف طی امسال برای نخستین بار وارد گردونه معاملات فرابورس شدند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا