امور زیربناییراه و ساختمان

۴۱۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل می‌شود/ اختصاص زمین به پروژه‌های اقدام ملی مسکن باید با سرعت انجام شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این‌که وزارت راه و شهرسازی، سبدی از سیاست‌ها و اقدامات را پیش‌بینی کرده که نتیجه همه آن‌ها کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف است، گفت: تا پایان امسال ۴۱ هزار واحد مسکونی در کشور تکمیل می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به عزم دولت در تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی تا دو سال آینده گفت: وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق شعار امسال در بحث رونق تولید، سبدی از سیاست‌ها و اقدامات را پیش‌بینی کرده که نتیجه همه آنها کمک به اقشار مختلف مردم در خانه‌دار شدن است.

تسریع در اختصاص زمین باید با حداکثر سرعت در همه کشور ادامه یاید

وی، مرحله اول اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تسریع در اختصاص زمین برای ساخت خانه در قالب طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی باید با حداکثر سرعت در همه کشور ادامه یاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه اقدام ملی در شهر سیرجان قدردانی و اضافه کرد: آماده‌ایم تا با حداکثر توان و سرعت موانع احتمالی برسر راه استان‌ها را برطرف نماییم تا همگی با سرعت مناسب این طرح را به سرانجام برسانند.

تاکنون یک میلیون و ۵۳ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است

وی در حاشیه نشست پیگیری اتمام پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی طرح مسکن مهر، موضوع، فوریت اتمام پروژه‌های مسکن مهر فاقد مشکل حقوقی تا پایان سال ۹۸ است که در این رابطه از مجموع یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، از سال ۱۳۹۲ تاکنون یک میلیون و ۱۰۴ هزار  واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به اتمام رسیده و یک میلیون و ۵۳ هزار واحد از این تعداد نیز به متقاضیان تحویل شده است.

تعهد ما برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۴۱ هزار واحد است

نبیان در پاسخ به این سوال که چند واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت باقیمانده افزود: از مجموع ۱۳۱ هزار واحد باقیمانده ۲۷ هزار واحد فاقد متقاضی و بیش از ۲۱ هزار واحد دارای مشکل حقوقی و سایر مشکلات مرتبط با تعاونی‌ها  و نزدیک به چهار هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد است و بنابراین تعهد ما برای اتمام پروژه‌های بدون مشکل درحدود ۴۱ هزار واحد خواهد بود که موظفیم تا پایان سال ۹۸ این تعداد را نیز به اتمام برسانیم .

وی، خاطرنشان کرد: پیگیری تعیین تکلیف پروژه‌های دارای مشکل حقوقی مسکن مهر از دیگر اولویت‌های این سازمان است و بلافاصله بعد از تعیین تکلیف هر پروژه در دستگاه قضایی زمان‌بندی اتمام آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی در این سازمان افزود: در این جلسات به بررسی مشکلات تک‌تک پروژه‌های باقی‌مانده می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با هم‌فکری و همکاری یکدیگر به حل مشکلات و سرعت بخشیدن در تحویل این پروژه‌ها به متقاضیان بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، نبیان، همچنین تاکید کرد: دقت در آماردهی و تحلیل درست اطلاعات سامانه مسکن مهر و رصد و پایش منظم این سامانه در سطح کارشناسی و مدیریتی از دیگر تدابیری است که می‌تواند باعث سرعت بخشیدن و شفافیت بیشتر در اتمام این پروژه‌ها باشد.

گفتنی است، جلسه هفتگی بررسی و پایش عملکرد استان‌ها در اتمام پروژه‌های مسکن مهر صبح امروز با حضور استان‌های تهران، کردستان، ایرانشهر، کرمان و جنوب کرمان در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا