بانکبانک و بیمه

اهتمام بانک صنعت و معدن در حمایت از بخش تولید کشور

دكتر مهري در ديدار با صنعتگران استان همدان:

دکتر حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان همدان گفت: این بانک با توجه به ماموریت توسعه ای که بر عهده دارد و با هدف رونق بخشیدن به صنایع کشور اهتمام خود را در مسیر حمایت از بخش تولید کشور قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بانک صنعت و معدن، در این سفر که دکتر محمد مهدی مفتح نماینده مجلس و معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استانی مرتبط با حوزه تولید مدیرعامل این بانک را همراهی می کردند، دکتر مهری ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر بیان داشت: در شرایط حاضر صنعتگران کشور بیش از هر زمانی نیاز به حمایت دارند و این بانک بر اساس شاخص های عملکردی خود نشان داد که در این زمینه نقش موثری داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام داشت: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۷ به ۸ طرح صنعتی در استان همدان تسهیلات پرداخت شده است که از این تعداد ۷ طرح به مرحله بهره برداری رسیده و یک طرح نیز در مرحله اجرا می باشد.

همچنین بخوانید

وی افزود: با بهره برداری از طرح های یادشده برای۵۱۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

دکتر مهری عنوان داشت: هدف اصلی بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی حامی بخش تولید کشور جلوگیری از تعطیلی واحدهایی است که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات با مشکل مواجه شده اند و در راستای نیل به این هدف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در سال جاری از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: اولویت این بانک در پرداخت، تسهیلات سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمامی است که از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردارند و سپس اجرای طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی موجود و پروژه هایی است که زنجیره تأمین را تکمیل نمایند.

وی اظهار داشت: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای کشور همسایه می تواند مکان مناسبی برای استقرار صنایع صادرات محور باشد که بهره برداری از چنین صنایعی ارزش افزوده و ارزآوری مناسبی به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه استان همدان ۴۱ درصد تنوع معادن کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می‌شود و ۴۵ درصد صنایع این استان صنایع معدنی است.

دکتر حسین مهری تاکید کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز بزرگترین مشکل تولید‌کنندگان در شرایط تحریم های ظالمانه اقتصادی است و بانک صنعت و معدن مصمم تر از گذشته، نقطه اتکای تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور است.

 مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات ، به مدیران استانی و رؤسای شعب تفویض اختیار بیشتری داده شد تا در کمترین زمان ممکن تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی به انجام برسد.

وی بازدید مستمر مدیران ارشد بانکی از واحدهای تولیدی به منظور دیدار با تولیدکنندگان و مطرح کردن مشکلات را زمینه ساز رفع موانع تولید دانست و اظهار داشت: اولین گام در تحقق رونق تولید، بررسی دقیق مسایل و معضلات صنعتگران و سپس تلاش بی وقفه برای پاسخگویی به خواسته های آنان است.

دکتر محمد مهدی مفتح نماینده مردم این شهرستان در مجلس ضمن تقدیر از بانک صنعت و معدن برای اقدامات مؤثر در حمایت از صنایع استان گفت: بیشترین قسمت مشکلات واحدهای صنعتی نبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوقه است و تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی، توسعه صنایع تکمیلی و ایجاد واحدهای جدید می تواند راهگشای حل معضل بیکاری باشد.

دکتر مفتح تصریح کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی این شهرستان با دریافت تسهیلات اندک و تأمین سرمایه در گردش می‌توانند به چرخه تولید بازگردند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق جمعی از مدیران این بانک در ادامه از شرکت مهان کاغذ (تولید کاغذ طوسی)، هگمتان دارو(تولید انواع دارو)، فاران شیمی(تولیدات دارویی)، فروسیلیس غرب(تولید فروسیلیس) ، پایا بسپار (تولید لوازم و تجهیزات آبیاری) پلمپینتولید پلمپ) ، پویان طب (تولید پیچ و پلاک ارتوپدی)، قطعه سازان رزن (تولید قطعات خودرو) و قطعه سازان شوکت(تولید بخاری هرموتیک) بازدید می کند و با مدیران این شرکت ها جهت بهبود وضعیت آنان به همفکری و ارائه پیشنهاد می پردازد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا