بانکبانک و بیمه

شفافیت مالی لازمه فعالیت در بازار پول


رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین گفت: پیاده‌سازی دقیق حاکمیت شرکتی، کاهش ریسک و افزایش شفافیت مالی را به همراه خواهد داشت.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین با اشاره به لزوم نظارت‌های درون سازمانی گفت: لازمه پیاده‌سازی دقیق حاکمیت شرکتی توجه به الگوهای کاهش ریسک در سازمان‌های ارایه دهنده خدمات پولی و مالی است.
سیامک دولتی در ادامه بازدید از واحدهای ستادی در جمع کارکنان و مدیران واحدهای مدیریت ریسک، اداره پیشگیری از پولشویی، اداره تطبیق و شفاف سازی و اداره حسابرسی داخلی بانک اقتصادنوین گفت: الگوهای حسابرسی، مدیریت ریسک و مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی در قالب دستورالعمل و بخشنامه از سوی مراجع ذی‌صلاح نظارتی در اختیار بانک قرار می‌گیرد و لازم است پیش‌بینی‌های لازم برای پیاده‌سازی به موقع این دستورالعمل‌ها در دستور کار واحدهای مربوطه باشد.
وی گفت: شفافیت مالی لازمه حضور و فعالیت در بازار پولی کشور است، خوشبختانه بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی با درک اهمیت این موضوع همواره بر شفافیت مالی و تعامل با نهادهای نظارتی تاکید داشته است.
رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین یکی از پیش نیازهای شفافیت مالی را تکمیل اطلاعات مشتریان اعلام کرد و گفت: توجه به این مهم کاهش ریسک و سوء استفاده‌های احتمالی را فراهم می‌کند و برای ایجاد و تقویت ثبات و سلامت در بانک باید از استقرار حاکمیت شرکتی مطمئن شویم و همچنین مدیریت ریسک، نظارت و شفاف سازی و ارتباطات موثر بین ارکان بانک را از عوامل ضروری برای موفقیت آن ذکر کرد.
وی همچنین به لزوم تطبیق قوانین اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش تعاملات نهادها و سازمان‌های داخلی با طرف‌های بین‌المللی، لازم است سازگاری فعالیت بانک با قوانین و مقررات و استانداردهای مرتبط با فعالیت‌های آن مورد بررسی قرار بگیرد.
دولتی گفت: در این راستا باید توجه به مباحث آموزشی همکاران در دستور کار قرار بگیرد، به گونه‌ای که همکاران به صورت کامل به مباحث مرتبط با این بخش‌ها از جمله مفاهیم ریسک تسلط داشته باشند و مطمئن باشند هیات مدیره حمایت از رفتارهای حرفه‌ای همکاران را مدنظر دارد و نسبت به رفتارهای غیر قابل قبول مانند ارایه گزارش مالی نادرست، عدم برخورد صحیح با مشتریان، عدم توجه به مقررات مبارزه با پولشویی و … که منجر به ریسک شهرت بانک شود بدون اغماض خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا