انرژی

واکنش روسیه به اظهارات ضدسعودی روس‌نفت

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد مسکو به همکاری نزدیک با عربستان سعودی و تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای بهبود ثبات بازار و قابل پیش بینی بودن آن ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این بیانیه پس از اظهارات ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روس‌نفت صادر شد که گفته بود حملات سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تردیدهایی را نسبت به جایگاه این کشور به عنوان یک تامین کننده مطمئن ایجاد کرد.

سچین در کنفرانسی در ورونا گفته بود: رویدادهای اخیر نشان داده که می توان عربستان سعودی را نیز در فهرست تامین کنندگان شکننده نفت قرار داد. توقف موقتی نیمی از تولید این کشور به ما این دلیل را داد تا معتقد باشیم این حرف که عربستان سعودی تامین کننده ۱۰۰ درصد مطمئن نفت است، گزافه بوده است.

همچنین بخوانید

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد احیای سریع ظرفیت تولید نفت در عربستان سعودی پس از حملات پهپادی یک بار دیگر حرفه ای گری و قابلیت اطمینان بزرگترین تولیدکنندگان این صنعت را بارز کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روسیه به همکاری با عربستان سعودی و شرکای اوپک پلاس خود به منظور بهبود ثبات و قابل پیش بینی بودن بازار ادامه می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا