بانکبانک و بیمه

۱۵ میلیارد یورو تأمین اعتبار توسط بانک صنعت و معدن در بخش های زیرساختی، صنعتی و معدنی کشور

از ابتداي دولت تدبير و اميد صورت گرفت:

دکتر حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن درجریان بازدید از صنایع استان همدان ، در جمع خبرنگاران گفت: حجم سرمایه گذاری این بانک در ۶ سالی که از مدیریت دولت تدبیر و امید می گذرد به ۱۵ میلیارد یورو در قالب فاینانس، منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع داخلی بانک صنعت و معدن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بانک صنعت و معدن، وی که به استان همدان سفر کرده بود از طرح های تأمین مالی شده توسط این بانک بازدید کرد و در جمع مدیران این واحدهای تولیدی و خبرنگاران حضور یافت و به سؤالات آنان در خصوص عملکرد و برنامه این بانک برای حمایت از بخش تولید این استان پاسخ گفت.

دکتر مهری در سفر یاد شده به اتفاق جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد این بانک با کارکنان شعب استان نیز به گفتگو نشست و ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان و بررسی عملکرد این شعبه با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت ارائه خدمات و مشتری مداری از همکاران خواست نهایت اهتمام را در اجرای سیاستهای اصلی و برنامه راهبردی بانک داشته باشند.
وی افزود: همکاران شعب بانک باید بیش از گذشته در مسیر حل مشکلات صنعتگران گام بردارند و در انعکاس معضلات و ارائه پیشنهادات خود برای برون رفت از آنها ، به مدیران ستادی سرعت عمل و توجه ویژه ای داشته باشند.
دکتر مهری با تبیین برنامه بانک در خصوص استقرار بانکداری شرکتی و دیجیتال بیان داشت: مدیریت هزینه ‏های بانک‏ و افزایش رضایت مشتریان در گرو استقرار بانکداری دیجیتال و هم چنین اجرای کامل و مؤثر حاکمیت شرکتی و توجه به نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط تحریم های ظالمانه است.
حسین مهری واگذاری اموال مازاد و تملیکی و شرکت‏های تابعه را از اولویت های حال حاضر این بانک برشمرد و افزود: واگذاری شرکت های تابعه به بخش خصوصی با بهره گیری از ساز و کارهای شفاف تا حد زیادی انجام شده و ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: افزایش شفافیت سبب جلب اعتماد ذینفعان می شود که مهمترین سرمایه یک بانک است زیرا بدون اعتماد مشتریان جذب سپرده وادامه فعالیت یک بانک متصور نیست.
وی تصریح کرد: توجه به این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که هرگونه مشکل و بحران در سیستم بانکی به طور فراگیر و سریع به کل نظام اقتصادی منتقل می‌شود بنابراین هرگونه عملکرد اشتباه که عدم اعتماد مشتریان نظام بانکی را به دنبال داشته باشد مشکلات به مراتب فراگیرتری را ایجاد خواهد کرد.
رییس هیات مدیره بانک با تاکید بر ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، جذب کارمزد و توجه لازم به مشتریان و جذب سپرده ها گفت: با حضور فعال همکاران انتظار می رود این بانک در پایان سال با ارتقای تمامی شاخص ها، از رتبه مناسبی در سطح استان برخوردار شود.
این مدیر ارشد بانکی یادآور شد: مطالبات غیرجاری و معوق مشکل عمده شعب بانک ها است؛ وجود خلاء های قانونی، رکود ناشی از تحریم و نوسانات ارزی، بروکراسی‌ در نظام اداری کشور و عدم توجه به صلاحیت و توان مالی متقاضیان تسهیلات از عوامل افزایش حجم مطالبات غیر جاری بانک‌ها هستند که انتظار داریم با دقت نظر در بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضیان، شاهد روند کاهشی آن باشیم.
دکتر مهری بیان داشت: یکی از وظایف مهم شعب ایجاد فضا برای تبادل نظر فعالان اقتصادی و انتقال آن به سیاستگذاران بانک است، ضمن اینکه با توان تخصصی و تجاربی که مدیران شعب بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی دارند می توانند مشاوره های فنی، اقتصادی و مالی مناسبی به کارآفرینان و سرمایه گذاران ارائه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا