بین الملل

اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم متزلزل‌تر شد

اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی با تضعیف هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان و افت سرمایه‌گذاری تجاری متزلزل‌تر شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم با تضعیف هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان و افت سرمایه‌گذاری تجاری متزلزل‌تر شد. این می‌تواند زمینه را برای یک کاهش نرخ بهره دیگر توسط فدرال‌رزرو آماده کند، تا اقتصاد دوباره به مسیر رشد بازگردد.

گزارش وزارت تجارت آمریکا که امشب منتشر خواهد شد، احتمالا نشان خواهد داد که اقتصاد آمریکا سرعت خود را از دست داده، اما هنوز به رکود دچار نشده است. اقتصاد این کشور تحت فشار سنگین جنگ تجاری ۱۵ ماهه دولت ترامپ با چین قرار دارد و شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان، اعتماد خود به بازار را از دست داده‌اند.

کم‌رنگ شدن تاثیر بسته تشویقی ۱.۵ تریلیون دلاری کاهش مالیات و تضعیف پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی، طولانی‌ترین دوره رشد متوالی اقتصاد آمریکا را، که حالا وارد یازدهمین سال خود شده است، به خطر انداخته. 

میانگین نظرسنجی جدید رویترز از اقتصاددانان نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در ۳ ماهه سوم ۱.۶ درصد رشد کرده است. این در حالی بود که در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن، اقتصاد آمریکا ۲ درصد رشد کرده بود. 

همچنین طبق تخمین اقتصاددانان، اقتصاد آمریکا که در سال ۲۰۱۸ با رشد ۲.۹ درصدی همراه شده بود، امسال ۲.۵ درصد رشد خواهد کرد. اقتصاددانان تخمین زدند که رشد واقعی اقتصاد آمریکا در بلندمدت، بدون در نظر گرفتن تورم، بین ۱.۷ درصد تا ۲ درصد شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا