بین الملل

کمک ۲.۵ میلیارد دلاری اپل برای حل بحران مسکن کالیفرنیا

غول تکنولوژی آمریکا، اپل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را برای کمک به حل بحران مسکن کالیفرنیا تخصیص داده است. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، غول تکنولوژی آمریکا، اپل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را برای کمک به حل بحران مسکن کالیفرنیا تخصیص داده است. 

در این بیانیه آمده است: در حالی که هزینه‌ها برای اجاره‌کنندگان و خریداران بالقوه مسکن سر به فلک کشیده است و تعداد مساکنی که در توان مالی افراد هستند، نتوانسته به میزان رشد این منطقه افزایش یابد، اعضای جامعه ما، مانند معلمان، آتش‌نشانان، کارکنان اورژانس و کارکنان مشاغل خدماتی، مجبورند جایی را که زمانی خانه خود می‌نامیدند ترک کنند. در بازه آوریل تا ژوئن امسال نزدیک به ۳۰ هزار نفر سانفرانسیسکو را ترک کرده‌اند و خرید مسکن در این بندر به پایین‌ترین سطح ۷ ساله رسیده‌ است.

شرکت اپل مبلغ یک میلیارد دلار را به عنوان صندوق وام برای پروژه‌های ساخت مسکن خانوارهای با درآمد پایین و متوسط در این ایالت تخصیص داده است و  یک میلیارد دلار دیگر به عنوان صندوق وام برای مسکن اولی‌ها اهدا کرده است. همچنین ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید زمین برای مساکن ارزان و ۱۵۰ میلیون دلار برای صندوق مسکن منطقه بندرگاه و ۵۰ میلیون دلار برای کمک به بی‌خانمان‌ها اختصاص یافته است. 

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسم، از این اقدام اپل قدردانی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا