صنعتصنعت، معدن، تجارت

حضور ۱۸ شرکت‌ دانش بنیان، فناورانه و صنعتی سازمان ایدرو در نمایشگاه نوآوری و فناوری

معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این‌که شرکت‌های فناورانه و صنعتی نیازهای خود را در این نمایشگاه اعلام می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۱۴ شرکت صنعتی، فناور و دانش بنیان متعلق به بخش خصوصی و چهار شرکت نیز از شرکت‌های تابع در ایدرو حضور دارند، تمامی شرکت‌ها در این نمایشگاه دانش بنیان نیستند بلکه ترکیبی از شرکت‌های صنعتی، فناور و دانش بنیان هستند

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمدباقر عالی ، با بیان این‌که نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ با هدف حضور تعدادی از شرکت‌های فناور، دانش بنیان و صنعتی برگزار شده است، گفت: بسیاری از این شرکت‌ها دارای نیازهای فناورانه برای پروژه‌های ساخت داخل خود هستند.

وی ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه می‌توان محصولات را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد تا این شرکت‌ها محصولاتی برای ساخت و تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه پروژه‌های فراوانی برای شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده است، همچنین هماهنگی و همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که طی دو روز اول نمایشگاه، شرکت‌ها توانسته‌اند محصولات هدف و مورد نظر خود را برای داخلی سازی به ما ارائه دهند، گفت:
بعد از نمایشگاه نیز محصولات به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود تا از هم افزایی آن‌ها، بتوان داخلی سازی محصولات پیشرفته و پیچیده را عملیاتی کرد.

وی تاکید کرد: با اتمام زمان نمایشگاه همه چیز به اتمام نمی‌رسد بلکه بعد از نمایشگاه، تطبیق شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های صنعتی و رفع نیازهای فناورانه‌ی شرکت‌های صنعتی به کمک این شرکت‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم اطلاعات لازم را در این نمایشگاه از شرکت‌ها به دست آورده و با توجه به اطلاعاتی که از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی و از نیازهای فناورانه به دست می‌آوریم، نیازها را غربالگری کرده و با تطبیق نیازها و ویژگی‌ها به سمت جفت سازی و تطبیق نیازهای فناورانه با شرکت‌های دانش بنیان پیش برویم.

وی با بیان این‌که برگزاری این نمایشگاه‌ به نفع کشور است، گفت: با انعقاد قراردادها بین شرکت‌ها از خروج ارز جلوگیری شده و باعث کارآفرینی به ویژه برای طیف دانش بنیان و فارغ التحصیلان کشور می‌شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا