امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

منطقه آزاد اروند کمکی به ساخت اسکله صیادی تفریحی آبادان نکرد

آبادان– معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ اعتباری هیچ کمکی به ساخت اسکله صیادی تفریحی آبادان نکرد.

همچنین بخوانید

نبی الله خون میرزایی در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار مهر، افزود: در سال ۹۴ رئیس وقت شیلات به آبادان آمدند و پیش نویس تفاهمنامه ای را با سازمان منطقه آزاد اروند داشتند که بر اساس آن سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس تغییر کاربری اسکله صیادی به اسکله صیادی و تفریحی، به لحاظ اعتباری کمکی به انجام این طرح کند و هر دو سازمان منتظر حرکت دیگری ماندند اما اعتباری به این اسکله اختصاص نیافت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اسکله صیادی ثامن الائمه آبادان اختصاص دادیم، اظهار کرد: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اسکله صیادی ثامن الائمه اختصاص می دهیم تا کار ساخت این اسکله شتاب گیرد و تلاش می کنیم سال آینده نیز این عقب ماندگی را جبران کنیم.

رئیس کل شیلات کشور تصریح کرد: نمی دانم که چقدر می شود روی کمک سازمان منطقه آزاد اروند حساب کنیم، این سازمان از سال ۹۴ تاکنون جز پاسکاری از این معاونت به آن معاونت چیزی حاصل نشده است؛ البته در بحث آموزش کمک کردند که از این بابت قدردانشان هستیم.

خون میرزایی یادآور شد: امید است کار مشترک انجام شود و لذا در این مقطع با قطع امید از سازمان منطقه آزاد اروند، کار را دنبال می کنیم.

وی گفت: از بابت تعویق در ساخت اسکله صیادی از همگان به ویژه صیادان عذرخواهی می کنم و به طور حتم در این باره کار می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دوباره این مسیر را پیگیری کنیم، افزود: فرضمان بر این است که خودمان از سازمان شیلات تامین اعتبار کنیم، کارمان بسیارعقب است و باید جبران کنیم، از آنجایی که سازه اسکله از جنس بتن است آسیبی به جهت دوباره کاری به بدنه اسکله نرسیده است.

وی اظهار کرد: تکلیفی برای ساخت بخش تفریحی آن که در پیش نویس تفاهمنامه با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم، نداریم و تنها بخش صیادی اسکله مد نظرمان است و برای ساخت آن تلاش می کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا