صنعتصنعت، معدن، تجارت

امسال ۱۲۰ میلیون یورو قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو نهایی شده است

با حضور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات ، لوازم یدکی و مجموعه های خودرو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمد باقر عالی معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم افتتاح  این نمایشگاه گفت: در سال جاری میزان ۱۲۰ میلیون یورو قرارداد  قطعات خودرو داخلی سازی شده است .

وی  افزود:  راهبرد نهضت داخلی ساز داخلی سازی رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۰ است .

رئیس هیئت عامل ایدرو  با ابیان اینکه  این  برنامه کلان دارای زیر پروژه‌های اجرایی مختلفی است و به دقت و جدیت در حال اجرا و پیگیری است ، تصریح کرد : علاوه بر خودرو در هشت حوزه دیگر صنعت هم این برنامه وجود دارد  و  تلاش می شود گام به گام  با به هم رسانی  قابلیت ها و توانمندی های  صنایع فناورانه و صنایع نیاز محور  فرایند گسترش داخلی سازی به نتیجه برسد .

به گفته عالی ، بهم رسانی های متقابل واحدهای صنعتی و شرکت های فناور، در وزارت صنعت،  معدن و تجارت از طرف مرکز ساخت داخل پیگیری و تبدیل به قرارداد می شود و امید می رود  پس از تکمیل ساخت این قطعات و نصب شدن روی محصولات داخلی شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم .

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه  افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سال رونق تولید و برنامه های عملیاتی مورد تاکید مقام معظم رهبری  جهت  نهضت داخلی سازی گفت : قرار بود  میز سوم نهضت داخلی سازی در تبریز با اختتامیه  نمایشگاه ربع رشیدی در تبریز  برگزار شود که با توجه به زلزله  شهرستان میانه به زمان دیگری موکول  شده است .

آیین گشایش این نمایشگاه همزمان با  افتتاح  ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل بود .

این دو نمایشگاه  تا  ۲۱ ابان  در محل نمایشگاه بین المللی تهران  دایر است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا