تجارتصنعت، معدن، تجارت

گسترش لیست ممنوعیت واردات کالا

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بدون شک لیست ممنوعیت واردات تعداد کالا از خارج با تقویت توان تولید داخل گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «حسین مدرس خیابانی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: همیشه یکی از مسائلی که به عنوان یک مانع جدی برای رشد تولید داخل در کشور مطرح بود بحث واردات کالاهای خارجی مشابه توان تولیدداخلی بود.

وی اظهارداشت: سران قوا طی یک مصوبه ای این اجازه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده که نسبت به ممنوعیت ثبت سفارش و ورود کالاهای مشابه ساخت داخل و همینطور واردات اقلام غیر ضرور به لحاظ کمی و کیفی از خارج اقدام کند.

همچنین بخوانید

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: تاکنون واردات یک هزار و ۶۵۰ ردیف تعرفه کالا به کشور ممنوع شده است.

وی افزود: بدیهی که با اعلام آمادگی بخش های مختلف صنعتی و تولیدی کشور مبنی بر اینکه بتوانند نیاز کشور را تامین کنند به یقین لیست ممنوعیت واردات تعداد کالا از خارج گسترش پیدا می کند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: عمده اقلامی که ممنوع شده مثل مواد خوراکی، لوازم تحریر، ورزشی، لوکس مثل لوستر، آشپزخانه، اداری، مبلمان و بسیاری موارد دیگر در داخل توان تولید به خوبی فراهم است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: تاکنون سه دوره نمایشگاه اعلام نیاز برگزار تا صنایع کوچک، متوسط و همینطور مجموعه کارآفرینان، شرکت های تولیدی و غیره اعلام آمادگی کنند برای اینکه بتوانند نیاز صنایع بزرگ کشور را مثل فولاد، پتروشیمی، خودرو سازی، صنایع دریایی و غیره را تامین نمایند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بطورکلی در هر بخشی از کالاها توان تولید داخل ایجاد شود به تناسب در ابتدای کار نرخ تعرفه واردات کالا افزایش پیدا خواهد کرد و در مرحله نهایی اگر واحدها بتوانند نیاز کشور را بطورکامل برطرف کنند کالای مزبوردر لیست فهرست اقلام ممنوعه درج خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون تمرکز واردات در کشور بیشتر معطوف به دو بخش اول تامین کسری کالاهای اساسی و دوم مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی است بنابراین به غیر این دو گروه به واردات هیچ کالایی استقبال نخواهد شد.

مدرس خیابانی یادآورشد: تمامی تلاش ها اینکه بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز مملکت به همت تولیدکنندگان، کار آفرینان و صنعتگران داخلی تولید و قطع وابسته به خارج صورت گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا