بانک و بیمهبیمه

کارگران مناطق زلزله زده زیر چتربیمه بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی زیر پوشش چتر بیمه بیکاری قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «کریم یاوری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بر اساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی ارکان این وزارتخانه و همه زیر مجموعه ها در استان آذربایجان شرقی بصورت شبانه روزی در خدمت آسیب دیدگان زلزله به خصوص موضوع مرتبط با بنگاه های اقتصادی قرار دارند.

وی همچنین اظهارداشت: اگر شغل کارگران در واحدهای صنفی و کارگاهی در اثر حادثه ناشی از زلزله تحت تاثیر قرار گرفته باشد تمام این عزیزان مشمول قانون کار و همزمان مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه (روز جمعه) همکاران استانی در شهرستان میانه و سراب استان آذربایجان شرقی مستقر و با همکاری زیر مجموعه های وزارتخانه در این دو شهرستان نسبت به تشکیل پرونده کارگران برای برقراری مقرری بیمه بیکاری بدون فرآیند تشریفات و روال عادی اداری در حال اقدام هستند.

وی افزود: حادثه دیدگان از زلزله مشمول تبصره (دو) ماده (دو) قانون بیمه بیکاری هستند.

یاوری بیان داشت: تبصره دو این ماده قانونی می گوید: «بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله جنگ، آتش‌سوزی و… بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار وامور اجتماعی محل ازمقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.»

وی همچنین در توضیح این مطلب ادامه داد: استفاده از مقرری بیمه بیکاری درروال عادی کارگر باید شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد اما در حوادث غیر مترقبه نیازی به این سابقه نیست بلکه مطابق با قوانین و مقررات موجود نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای کارگران حادثه دیده ناشی از زلزله انجام خواهد شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: همکاران به دقت و سرعت سعی دارند خارج از روال عادی اداری نسبت به تکمیل پرونده کارگران جهت ارسال به تامین اجتماعی برای برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی افزود: خوشبختانه طبق گزارش های واصله واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگاهی در شهرستان های میانه و سراب دچار آسیب جدی نشده اند علی ای حال اگر خطری کارگران را در محل کارگاه تهدید کند این کارگرها را تا زمانی که خطر تهدید برطرف نشده زیر چتر پوشش مقرری ماهانه بیمه بیکاری قرار خواهیم داد.

یاوری در ادامه یادآورشد: مقرری بیمه بیکاری نیز هیچگاه از حداقل مزد مصوب شورایعالی کار کمتر نخواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا