امور زیربناییراه و ساختمان

ایستگاه‌های درون شهری در ایران باید افزایش یابد

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها گفت: به توجه به سرعت رشد جمعیت در ایران، ایستگاه‌های درون شهری باید افزایش یابد تا جابجایی سریع‌تر صورت بگیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، فرانسو داون در هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها با بیان اینکه برای طراحی ایستگاه‌ها بررسی‌های فنی جدیدی داشتیم گفت:‌ با توجه به اینکه در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم به این نتیجه رسیدیم باید ایستگاه‌های راه‌آهن شبیه سازی شوند و در این شبیه سازی‌ها مدل اکوسیستم و محیط زیست اطراف ایستگاه‌ها طراحی خواهند شد.

وی ادامه داد: برای ساخت راه آهن مدرن نیازمند مدل سازی هستیم و باید نقش تامین مالی توسعه ایستگاه‌ها مشخص و تعیین شود چرا که عامل مهمی در توسعه ایستگاه‌های جدید است. 

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها با بیان اینکه رویکرد سیسیتماتیک به راه آهن داریم، گفت: قرار است راه آهن در آینده مهمترین چالش شهری از جمله آلودگی و ترافیک را برطرف کردند.

داون افزود: از آنجایی که تا سال ۲۰۵۰ دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند و امروز این شاخص ۵۵ درصد است بنابراین این ایستگاه‌ها هستند که می‌توانند به رفع آلودگی و ترافیک شهرها کمک کنند.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها اظهار داشت: توقعات مسافران ریلی افزایش یافته و ما هم باید متناسب با توقعات آنها سرعت حرکت را افزایش دهیم و به توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: چالش راه آهن به شهرها و توسعه اطراف ایستگاه‌ها در داخل شهرها معطوف شده است و باید این موضوع را در نظر بگیریم.

داون با اشاره به سرعت رشد جمعیت ایران گفت:‌ ایستگاه‌های درون شهری در ایران باید افزایش یابد تا جابجایی سریعتر افزایش یابد.

وی گفت: دیدگاه‌ها به حمل و نقل باید از محدوده ریلی فراتر رفته و همه انواع حمل و نقل در شهرها در ایستگاه‌های درون شهری لحاظ شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا