ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قوانین کسب‌وکارهای نوین مبهم است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایط فعلی، کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها اهمیت زیادی در توسعه و رونق اقتصادی کشور دارند و باید برای گسترش فعالیت‌های‌شان، مشکلات قانونی و ابهام‌های موجود در این زمینه برطرف شود.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان ملی کارآفرینی ایران برنامه دارد در هفته جهانی کارآفرینی که از ۲۷ آبان‌ماه آغاز شده و تا سوم آذرماه ادامه خواهد داشت، مشکلات مربوط به کارآفرینی در اقتصاد ایران را بررسی کرده و راهکارهای پیشنهادی را به مسئولان ارائه کند.

به گفته وی، با توجه به نامگذاری امسال به سال رونق تولید و اهمیتی که توسعه فعالیت‌های تولیدی در دوران تحریم دارد، حل مشکلات مربوط به کارآفرینی کلید توسعه و شکوفایی فعالان کسب و کار خواهد بود.

همچنین بخوانید

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که قوانین مربوط به کسب و کارهای نوین مبهم هستند، اظهار کرد: تلاش ما این است که در ابتدا مجموعه قوانین این بخش را مورد بازنگری قرار دهیم؛ البته این موضوع از چند ماه قبل کلید خورده و در دست بررسی قرار دارد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز در کشور قوانین متعدد در حوزه کسب و کار وجود دارد که در صورت بازبینی آنها و برطرف کردن برخی ابهام‌ها می‌توان شرایط را برای توسعه فعالیت کارآفرینان فراهم کرد.

وی با بیان این‌که ارتباط‌گیری میان کسب‌وکارهای نوین و اقتصاد سنتی ایران یکی‌ دیگر از اولویت‌های اتاق بازرگانی است، تصریح کرد: در صورتی که این ارتباط برقرار شود با استفاده از توان بخش خصوصی قدیمی و دانش سرمایه‌گذاران جدید می‌توان در اقتصاد ایران به دستاوردهای قابل توجهی رسید.

به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، در جریان جلساتی که بخش خصوصی و مدیران دولتی دارند، تلاش می‌شود راهکارهای مدنظر این بخش به گوش مسئولان برسد و آنها از این نظرها استفاده کرده و تغییراتی را در مسیر بهبود شرایط کسب و کار ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا