بین الملل

هند به دنبال توافق تجاری با آمریکا است

پس از این که هند از توافق تجاری بزرگ منطقه‌ای به رهبری چین خارج شد، در نظر دارد روابط تجاری خود با آمریکا را بهبود ببخشد و این هفته مسائل تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، وزیر تجارت هند، پیوش گویال، روز چهاشنبه با همتای آمریکایی خود رابرت لایتایزر دیدار می‌کند تا مسائل حل‌نشده تجاری بین دو کشور را سر و سامان ببخشند. احتمال آن وجود دارد که در این دیدار، دو کشور توافق تجاری خود را نهایی کنند. 

پس از این که هند از توافق تجاری بزرگ منطقه‌ای به رهبری چین خارج شد،  در نظر دارد روابط تجاری خود با آمریکا را بهبود بخشیده و این هفته مسائل حل نشده تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

آمریکا در ماه ژوئن، هند را از سیستم تجارت ترجیحی خارج کرد و پس از آن هند هم تعرفه‌هایی تلافی‌جویانه‌ای را بر ضد واردات آمریکایی وضع نمود. 

یک منبع آگاه از وزارت تجارت هند به اسپوتنیک خبر داد: مذاکرات بین لایتایزر و گویال احتمالا به نهایی شدن توافق تجاری بین دو کشور منجر خواهد شد. هم هند و هم آمریکا به حل و فصل برخی از تنش‌های تجاری کلیدی خود نزدیک شده‌اند. هند در تلاش است تا امتیاز تجارت ترجیحی خود با آمریکا را به طور کامل احیا کند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا