صنعت، معدن، تجارت

روش های صادرات کالا در کشور باید به روز شود

سنندج – رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: علیرغم رشد صادرات در کشور باید شیوه ها و روش های این مهم در کشور به روز شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید زادبوم شامگاه چهارشنبه در ‏سی و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با بیان این که هدف از این دوندگی ها ایجاد رفاه و توسعه برای مردم کردستان است، اظهار داشت: اکنون ۲۵ درصد از بازار عراق  سهم کشور ایران است و از لحاظ ارزشی امسال ۱۱۱ درصد رشد صادرات داشته ایم.

وی از مشوق های صادراتی متفاوت در زمان های مختلف گفت و افزود: امسال هم در ردیف بودجه مشوق های در نظر گرفته شده است که هنوز هیچ رقمی از آن به افراد واجد شرایط تعلق نگرفته است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: اگر بخشی از بودجه امسال تامین شود آن را در راستای مشوق‌هایی همچون نمایشگاه‌ها و هیئت های تجاری در خارج از کشور و کمک به دفاتر تشکل‌های خارج از کشور صرف خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: دولت عراق به هیچ‌وجه تعرفه تبعیضی علیه ایران اعمال نکرده است و در نرخ تعرفه برای ایران تبعیضی در کار نبوده است.

زادبوم یادآور شد: شش ماهه نخست امسال صادرات کشور ایران از لحاظ وزنی ۲۰.۵ درصد رشد داشته است، اما اصرار بر سنتی‌ماندن صادرات درست نبوده و باید به سمت کار تولیدی که بازار هدف آن عراق و سوریه باشد، گام برداریم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که باید برای طراحی تولید صادرات به کشورهای عراق، سوریه و سایر کشورها برنامه‌ریزی های لازم انجام شود، اضافه کرد: کردستان و استان‌های مرزی زمانی رشد می‌کنند که نیاز بازارها را درست تشخیص  داده ومتناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه کلمه کارت‌های یکبار مصرف درست نبوده بلکه کارت اجاره‌ای صحیح است، اظهار داشت: به‌جد پیگیر رتبه‌بندی کارت‌ها بوده تا این رتبه‌بندی‌ها از سوی دولت نیز رعایت شود و صادرکنندگان واقعی دیگر مشکلی نخواهند داشت.

زادبوم از متولیان اتاق بازرگانی خواست که حوزه صادرات را جدی گرفته و به شرکت های دانش بنیان و جوانان در اعزام‌ هیئت ها به کشورهای خارجی بیشتر توجه شود. 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان سخنان خود به جایگاه مهم کردستان ایران در بازار عراق تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی درست نگذارید جای شما را دیگری پر کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا