امور زیربناییتعاون و اشتغال

ضرورت توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه کارگری/ تشکل‌ها تقویت شود

لنگرود- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه کارگری، گفت: تشکل‌های کارگری نیز برای پیگیرهای صنفی باید تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی سالانه دبیران و هیئت‌های اجرایی خانه کارگر کشور در لنگرود ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا خدمتگذار واقعی برای جامعه کارگری و تولید کشور باشیم.

وی به نقش و جایگاه جامعه کارگری در تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: نقش کارگران در طول حیات جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه جامعه کارگری در همه امور کشور همیشه پیشگام بوده است، تصریح کرد: در شرایطی بسر می‌بریم که دشمن با تهدید و تحریم اقتصادی علیه جامعه ما به دنبال لطمه زدن به طبقه متوسط جامعه است.

وی در ادامه با تأکید براینکه دشمنان می‌خواهند با ایجاد نارضایتی در جامعه شرایطی ایجاد کنند تا نظام پشتوانه خود که همان مردم هستند را از دست دهد، بیان کرد: آنها با القای یأس و ناامیدی در سطح جامعه دستاوردهای فراوان نظام در ۴۰ ساله گذشته را نشانه گرفته‌اند اما باید بدانند هرگز این ملت به رغم وجود مشکلات نظام، رهبری و کارگزاران خود را رها نخواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه کارگری در میان اقشار مختلف جامعه یکی از مهم ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، افزود: این جامعه همراه و همگام نظام بوده و در حوزه اداره امور اجتماعی کشور نیز نقش موثری در انسجام و یکپارچگی دارند.

شریعتمداری با اشاره به پایش و رصد کردن واحدهای تولیدی در کشور و با بیان اینکه ۴۵۰ هزار کارگاه‌ تولیدی ثبت شده در مجموعه صنفی کشور وجود دارد، گفت: هزار و ۲۸۱ واحد در مجموعه اقتصادی کشور رقم شکننده‌ای است و در استان گیلان ۳۶۰ واحد تولیدی در طی این دوران به چرخه تولید برگشتند که همراهی نظام جامعه کارگری مهم ترین عامل این بازگشت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت جامعه کارگری در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: در شورای دولت و جامعه کارگری و جامعه کارفرمایی، به دنبال افزایش حداقل دستمزد و دفاع از حقوق کارگران هستیم.

وی از حمایت مجلس شورای اسلامی از بانک رفاه کارگران در کنار سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: نام خانه کارگر مورد توجه جامعه کارگری بوده و رفاه و یکپارچگی برای این قشر در اولویت قرار دارد.

شریعتمداری در ادامه وجود یکپارچگی و وحدت را یکی از مهم ترین عوامل در جامعه کارگری برشمرد و گفت: باید نمایندگانی از این قشر در مجلس شورای اسلامی برای حمایت‌های بیشتر حضور داشته باشند.

وزیر تعاون با اشاره به سند ارزشمند و معتبر میثاق ملی و با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های این قانون، ادامه داد: از توسعه تکنولوژی در عرصه صنعت نباید غافل شویم.

وی یکی از نکات اساسی را  توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای دانست و گفت: آمارها نشان می دهد که کارگران دارای سطوح پایین دستمزدی اگر از مهارت‌های لازم برخوردار باشنداز مصونیت بیشتری برخوردار می شوند.

شریعتمداری، توانایی در مجموعه تعاونی‌های کارگری کشور، بالابردن توان اقتصادی کارگران، ایجاد استقامت و توان اقتصادی در مجموعه جامعه کارگری، تامین مسکن برای جامعه کارگران و پیشکسوتان این حوزه، استفاده از مجموعه توان مسکن مهر و مسکن اجتماعی را از جمله درخواست های مورد تاکید برشمرد که توجه به این موارد در تصویب بودجه ۹۹ می تواند کمک حال جامعه کارگری باشد.

وی همچنین بر لزوم حفظ ایمنی محیط کار برای کارگران تأکید کرد و افزود: از ظرفیت‌های قانون کار در این زمینه استفاده می شود.

وزیر تعاون خواستار تقویت تشکل‌های کارگری شد و اظهار کرد: گسترش تشکل‌های کارگری باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا