امور زیربناییتعاون و اشتغال

اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی کشور با ۳۲هزار فرصت شغلی

رشت- وزیر تعاون با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کشور، گفت: اجرای این طرح منجر به اشتغال ۳۲ هزار نفر در کشور شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان ششمین استان امیدوار در زمینه رضایتمندی در بین استان‌های کشور است، اظهار کرد: گیلان شرایط مطلوبی برای ایجاد اشتغال در سایه برنامه ریزی درست و اندکی تلاش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید را جز وظایف این وزارتخانه دانست و گفت: افزایش نرخ مشارکت در استان گیلان ۴۵.۳ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از اشتغال موجود در کشور بر اساس دخالت دولت در حوزه‌های مختلف بویژه روستایی، جهاد و کمک‌های جهاد کشاورزی ایجاد شده است، افزود: در تسهیلات اشتغالزایی روستایی باید بر اساس یک طرح ادامه دار طی سالیان آینده بازگشت منابع بانکی با نرخ ۹درصد انجام شود.

شریعتمداری با تاکید بر مشارکت هرچه بیشتر بانک‌ها و ایجاد اشتغال پایدار، ادامه داد: نباید اشتغال پایدار را تنها بر اساس کد بیمه در نظر گرفت زیرا برای تنها ۳۸ درصد کد بیمه ایجاد شده است و بیش از ۶۲ درصد بیمه نشده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های اشتغال فراگیر، تصریح کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کشور سبب ایجاد اشتغال برای ۳۲ هزار در سراسر کشور شده که از این تعداد ۲۲۰ نفر مربوط به استان گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در تک فرزندی و سالخورده بودن رتبه نخست کشور را دارد، افزود: سالمندی در گیلان دلیل بومی ندارد و مهاجر از سایر استان به گیلان سبب  ورود افراد سالمند به این استان شده است.

وزیر تعاون با تاکید بر اینکه گیلان، استان پایلوت در حل مشکلات سالمندی خواهد شد، گفت: رشد نرخ تک فرزندی از جمله مشکلات و نگرانی هایی است که با برنامه ریزی حل می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به مشکلات دخانیات گیلان، گفت: در گذشته دخانیات منحصر به استان گیلان بود اما امروز کشور در وضعیتی قرار گرفته که زمینه ورود برای کالاهای خارجی وجود دارد. هیچگاه در امور دخانیات دخالت نکرده‌ام و شرکت دخانیات گیلان رها نشده بلکه نیازمند مدیریت کارآمد و جدید است.

وی با اشاره به انتصابات و انتخابات کشور گفت: در انتصابات و انتخابات کشوری ما تنها طرفدار پرچم سفید هستیم و طرفدار هیچ رنگی نیستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا