صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۵ هزار تن سیمان از بندر چابهار/رونق صدور مواد معدنی

یک مقام مسئول از صادرات ۵ هزار تن سیمان از بندر چابهار خبر داد و گفت: صدور محصولات معدنی از این بندر رونق گرفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندر چابهار از رونق صادرات مواد معدنی از چابهار خبر داد و گفت: تا کنون موفق به بازاریابی سیمان تولیدی خاش برای صادرات به کشورهای همسایه نشده بودیم؛ اما امسال به لطف بندر چابهار این اقدام انجام شده و تاکنون، ۵ هزار تن دسیمان در بندر آماده ارسال است.

مدیرکل بندر چابهار، افزود: بیش از یک میلیارد تن مواد معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می‌تواند صادر شود؛ این در حالی است که اکنون ۴۰۰ کانتینتر اماده بارگیری در بندر است.

وی با بیان اینکه واردات ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از چابهار صورت گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای مهر تاکنون ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از چابهار وارد شده که این میزان تخلیه بار و بی سابقه است؛ اما باید توجه داشت که امروز چابهار به همراهی نیاز دارد و باید هم افزایی را افزایش دهیم که بخش خصوصی نسبت به واردات کالای خود از این بندر اطمینان خاطر داشته باشد.

آقایی با اشاره به مشکل تامین گوشت کشور در سال ۹۷ گفت:  سال گذشته مجبور به واردات دام زنده شدیم و اولین دفعه بود که از طریق دریا این میزان دام وارد کردیم؛ ضمن اینکه بندر چابهار در تنظیم بازار گوشت، نقش آفرینی کرده است. بر این اساس روزانه، ۱۲ هزار راس دام تهیه کرده و به کشتارگاه انتقال داده‌ایم.

وی افزود: همچنین تا ۱۵ فروردین ماه ۸۰ هزار راس دام از چابهار وارد و به این ترتیب تنش بوجود آمده در حوزه گوشت را مدیریت کردیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا