امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر ۸۰ هزار تومان باشد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت دام زنده گفت:در شرایط فعلی قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر ٨٠ هزارتومان و گوشت گوساله ۶٠ هزارتومان باشد.

همچنین بخوانید

سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت دام زنده گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوساله زنده به ٢۵ هزارتومان و گوسفند زنده به ٣۶ هزارتومان رسیده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال قیمت هرکیلوگرم گوساله زنده حدود ۴١ هزارتومان بوده که بیش از ۴٠ درصد کاهش داشته و قیمت گوسفند زنده ۴٨ هزارتومان بوده که حدود ٣٠ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه دام قابل احتکار و انبار کردن نیست، گفت:پروار بندی یک ظرفیتی دارد و اگر دامدار بیش از این ظرفیت بخواهد دام را نگه دارد گرفتار هزینه های زیادی می شود.

سلطانی ادامه داد:حداکثر ظرفیت پروار بندی برای گوسفند معمولا بین ۴۵ تا ۵٠ کیلوگرم و برای گوساله بین ۵٠٠ تا ۶٠٠ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار آرامش قبل از طوفان است، گفت: در شرایط فعلی هیچکس پاسخگو نیست و کسی به تولیدکننده و زیان او فکر نمی کند اما بعدا که تولید آسیب دید و کاهش یافت تمام امکانات برای واردات بسیج می شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه الان نباید فرصت را از دست داد، افزود:عرضه متناسب با تقاضا نیست و خیلی بیشتر شده بنابراین باید برای آن فکری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایط بازار گوشت را برخی دلالان تعیین می کنند و نصف کاهش قیمتی که در دام رخ داده در گوشت اتفاق نیفتاده است الان قیمت گوشت گوسفند باید حداکثر کیلویی ٨٠ هزارتومان و گوشت گوساله هم ۶٠ هزارتومان باشد اما قیمت ها بسیار بیشتر است.

سلطانی افزود: متاسفانه یک مجموعه با متولی نداریم که صفر تا صد بازار گوشت را عهده دار باشد تا از این شرایط جلوگیری شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا