انرژی

طرح نمایندگان برای اصلاح قیمت بنزین+قیمت پیشنهادی نمایندگان

ایسنا/سمنان نماینده مردم گرمسار و آرادان از تلاش جمعی از نمایندگان برای اصلاح مصوبه دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین خبر داد و گفت: تعدادی از همکاران در صددیم با تهیه یک طرح دو فوریتی مصوبه دولت را اصلاح کنیم.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگان به دنبال این هستند که یک قیمت منطقی که با شرایط اقتصادی امروز تناسب داشته باشد تعیین شود.

وی ادامه داد: راهکار ما این است که اگر هم بنا است دو قیمتی شود قیمت بنزین برای سهمیه‌ای‌ها ۱۵۰۰ و برای آزاد ۲۰۰۰تومان باشد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه مجلس از ابتدا با این طرح افزایش قیمت بنزین مخالف بوده گفت: ما به دلیل اینکه معتقدیم که این روش فسادآور و آسیب‌زا است با آن مخالف هستیم.

کاتب با بیان اینکه مجلس با مصوبه دولت مخالفت دارد ادامه داد: پیشنهاد ما در وهله اول یکسان‌سازی قیمت و ارائه بنزین با یک قیمت و به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص احتمال تصویب این طرح پیشنهادی گفت: تصمیم با مجلس است و ما قرار است فردا آن را ارئه دهیم و نمایندگان تصمیم بگیرند که کدام یک از دو راه پیشنهادی را باید رفت.

وی با بیان اینکه مردم انتظار افزایش یارانه را ندارند گفت: انتظار مردم از حاکمیت در این شرایط ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش تورم است مردم انتظار افزایش یارانه‌ها را ندارند.البته اگر درآمد اضافه‌ای هم ایجاد کردیم می‌توانیم برای افزایش یارانه‌ها هم تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا