صنعتصنعت، معدن، تجارت

تفاهم‌نامه هوشمندسازی اراک منعقد شد

تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراک روز پنجشنبه در جریان برگزاری همایش «اراک، مدیریت هوشمند شهری» در فرهنگسرای این شهر منعقد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، این  تفاهم‌نامه که به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، شهردار اراک و مدیرعامل مرکز فناوری گسترش ارتباطات رسیده سندی در راستای توسعه شهری بر مبنای مولفه‌های هوشمند است.

مدیرطرح‌های هوشمندسازی شرکت مگفا (مرکز فناوری گسترش ارتباطات)  در این همایش گفت: شهرهای کشور به شکل تدریجی ایجاد شده و بیشتر آن‌ها مهندسی مدونی نداشته و به مرور برای نیازها و موارد خاص تصمیم‌گیری شده است.

«محمدرضا میرزا امینی» افزود: شهر هوشمند مجموعه‌ کالبد نوآور دارد که از فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر ابزارها برای بهبود زندگی، کارایی عملیات و خدمات شهری و رقابت‌پذیری بهره برده شده  و نیاز نسل‌های فعلی و آینده را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی پاسخ می‌دهد.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر هوشمند زمانی است که استفاده مسئولانه از منابع هماهنگ با محیط‌زیست رخ دهد و توسعه اقتصادی پرشتاب و کیفیت زندگی بهتر برای شهروندان رقم بخورد.

مدیرطرح‌های هوشمندسازی شرکت مگفا (مرکز فناوری گسترش ارتباطات) ادامه داد: شهر هوشمند باید دارای حاکمیت، اقتصاد، مردم ، جابه‌جایی و حمل و نقل ، محیط زیست، زندگی و سامانه‌های انرژی هوشمند باشد.

شهردار اراک نیز در این همایش گفت: تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله و طرح جامع شهرسازی معماری اراک از اقدام‌های ارزشمند این نهاد در سال جاری است.

«محمدکریم شفیعی» افزود: معرفی اراک به‌عنوان شهر یادگیرنده از سوی یونسکو، ضرورت حرکت این شهر به سمت هوشمندی را چندبرابر کرده است.

وی بیان کرد: هوشمندسازی برای اراک امری الزامیست و برای تحقق آن همه دستگاه‌ها و نهادها باید با یکدیگر همگام شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهری شهرداری اراک هم در ادامه این همایش گفت: برگزاری این همایش نخستین گام برای حرکت به سوی هوشمندی شهر اراک است.

«محمد عسگری» افزود: با هوشمندسازی مدیریت شهری به نحو مطلوبی ارایه می‌شود و در شهر هوشمند باید تمام ارکان شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: موفقیت شهر هوشمند برقراری ارتباط خوب بین دولت، بخش خصوصی و شهرداری است و باید ارتباط بین سه حوزه حفظ شود و حضور کم‌رنگ هر بخش می‌تواند مانعی برای موفقیت در هوشمندسازی شود.

در این همایش «ایرج رضایی» عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک به موضوع حکمرانی هوشمند و تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز پرداخت.

بررسی تجربه تهران هوشمند در حمایت از استارت‌آپ‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این همایش بود.

کلان‌شهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا