صنعت، معدن، تجارت

مردم نگران گرانی کالاها نباشند/ضرورت تشدید نظارت ها در بازارتبریز

تبریز- اجرای سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین نگرانی هایی در مورد گرانی کالاها و دیگر خدمات به وجود آورده است.

همچنین بخوانید

خبرگزاری مهر، گروه استان ها؛ بعداز اجرای سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین مردم استان نگران افزایش قیمت ها هستند که ضروری است اقدامات لازم برای کنترل و نظارت بر قیمت ها انجام شود.

نکته ای که قابل تامل است ضرورت تشدید نظارها در بازار شهرهای استان و به خصوص تبریز به عنوان مرکز استان بوده که باید کالاها به وفور در بازار وجود داشته باشد تا دست سوء استفاده گران کوتاه شود و از افزایش نرخ جلوگیری به عمل آید.

استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص معتقد است افزایش قیمت بنزین تأثیر چندانی بر روی قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی ندارد و مردم نگران گران شدن کالاها نباشند.

افزایش قیمت کالاها ممنوع است

محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین یک تصمیم لازم‌الاجرا است، ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت مستمر کنترل و نظارت می شود، ابراز داشت: دستگاه‌های مسئول باید به صورت جدی بر این موضوع نظارت کنند.

پورمحمدی افزود: دولت از محل درآمدهای حاصل از این تصمیم و برای کاهش آثار تورمی آن، تسهیلات ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته است که به زودی اجرایی می شود.

بازرسی از قیمت ها در بازار تبریز به صورت محسوس و نامحسوس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از تشدید نظارت ها در بازار تبریز خبر داد و گفت: بازرسی از قیمت ها در بازار تبریز به صورت محسوس و نامحسوس انجام می شود.

حبیب امین زاده ادامه داد: قیمت هیچ کالایی افزایش نمی یابد. افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است و با متخلفان به صورت قاطع برخورد می شود.

وی از فعال بودن سامانه ۱۲۴ برای دریافت گزارش‌های مردمی از هرگونه افزایش قیمت کالاها در بازار خبر داد و گفت: بازرسان این سازمان و اتاق اصناف به صورت گسترده در سطح عرضه حضور دارند و هر نوع تغییرات قیمتی را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز در انبارها وجود دارد و نگرانی از بابت تامین و یا کمبود کالا در استان نداریم، ادامه داد: مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات ما را در جریان قرار دهند تا ماموران این سازمان موضوع را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه قیمت حامل‌های انرژی در حوزه گاز و گازوئیل افزایشی نداشته است، افزود: بیشتر خودروهای مربوط به حوزه حمل و نقل وابسته به این دو ماده سوختی است و انتظار داریم که هیچ افزایش قیمتی از بابت افزایش قیمت بنزین بر روی کالاها و خدمات مشاهده نشود.

جایی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به مردم اطمینان می دهد که خبری از افزایش قیمت کالاها و خدمات در استان نیست.

علی جهانگیری افزود: جایی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد. نظارت بر قیمت ها در بازار به صورت خویشتن داری و بدون تنش انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از محل افزایش قیمت بنزین نیز ابراز داشت: انتظار داریم که از نظر قیمت، اتفاق خاصی در بازار نیفتد و شرایط بازار هم به گونه‌ای است که جایی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و مردم نباید از این بابت نگران باشند.

بدون شک با توجه به تصمیم دولت برای اجرای سیاست های اصلاح قیمت بنزین باید نظارت ها در بازار افزایش یافته و زمینه سوء استفاده و رواج دلالی گری از بین برود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا