انرژی

مقصودی: مردم چگونه اعتراض کنند که همسوی نقشه استکبار نباشد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتراضات، کشته‌ها و تخریب‌های اخیر در نقاط مستضعف نشین صورت گرفته است اظهار کرد: مردم نمی‌دانند که چگونه باید به شرایط اقتصادی اعتراض کنند که به همسویی با نقشه‌های استکبار جهانی متهم نشوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سلام بر نمایندگان مظلوم که مانند مردمان عادی از موضوع افزایش قیمت بنزین هیچ اطلاعی نداشتند. این روزها صدای اعتراضات مردم به اوضاع اقتصادی را از کف خیابان‌ها به خصوص در حاشیه‌ها و جنوب شهر می‌شنویم. فقط مردم کارگر و معلم و حقوق بگیر نمی‌دانند چگونه به شرایط اقتصادی اعتراض کنند که به همسویی به نقشه‌های استکبار جهانی و ریختن آب به آسیاب دشمن متهم نشوند.

وی افزود: چگونه صدای اعتراض خود را به جلسه سران قوا برسانند که دل عربستان سعودی را شاد نکند و چگونه صبحت کنند که به عنوان فتنه‌گر دستگیر نشوند. ما همه مردم را به صبر  و استقامت دعوت می‌کنیم، ولی این صبر و استقامت حدی دارد. استخوان مردم زیر بار این فشارها در حال شکستن است. کارت حقوقی مردم مانند کارت حقوقی وزرا و سران قوا شارژ نمی‌شود. چرا قبول نمی‌کنیم که تیم اقتصادی دولت ناتوان و مجلس در راس امور نیست؟ مردم بدانید که مجلس نه در این باره قانونی تصویب کرده و نه از آن اطلاعی داشته است.

همچنین بخوانید

وی مصوبه سران قوا در این باره را خلاف قانون و بودجه سال ۹۸ مجلس خواند.

مقصودی تصریح کرد: چرا قبول نداریم که مردم صاحب این ممکلت هستند نه سران قوا و مجلس. آقای رئیس جمهور گویا سخن خمینی کبیر را فراموش کردید که فرمود این انقلاب پابرهنگان است. آقای روحانی اگر طبق گفته شما در سال ۹۴ دو نرخی بودن بنزین فساد ایجاد می‌کند پس چرا فساد می‌کنید؟ چرا شرایط تورمی ایجاد می‌کنید؟

مقصودی با انتقاد شدید به دولت در مورد زمان و نحوه اعلام سهمیه‌بندی بنزین متذکر شد: چرا نمایندگان مجلس را محرم نمی‌دانید و با وجود تکذیب فراوان به یکباره خبر سهمیه بندی بنزین را اعلام می‌کنید که حتی نمایندگان مجلس نیز غافلگیر شوند؟ در کمال تاثر و در کمال غرور دو طرح سهمیه بندی بنزین و طرح شبنم را که از بهترین اقدامات در دولت قبل بود کنار گذاشتید. براساس گزارش مرکز پژوهش‌ها طرح سهمیه بندی بنزین ۱۰۰ میلیارد دلار منفعت اقتصادی برای کشور به دنبال داشت. سوال من این است که براساس کدام عقل و منطق جلوی این منفعت را گرفتید.

وی در پایان اضافه کرد: اگر به اعتراضات نگاه کنید می‌بینید این اعتراضات، کشته و تخریب‌ها در نقاط مستضعف نشین است؛ برای یک بار هم شده انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری را برگزار کنید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا