انرژی

گلایه یک نماینده مجلس از لاریجانی به خاطر بی‌خبری از افزایش قیمت بنزین

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از رییس مجلس شورای اسلامی به خاطر مطرح نکردن موضوع افزایش قیمت بنزین گلایه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید حمیدرضا کاظمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: قصد داشتم در مورد سیل فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر صحبت کنم اما مشکلات مردم و افزایش ناگهانی قیمت بنزین باعث شد که صحبت در مورد سیل را به هفته بعد موکول کرده و در این نطق به مسائل معیشتی بپردازم. ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر «حمایت از سران قوا».

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: چرا در خصوص این موضوع مهم با نمایندگان مشورت نکردید؟ شما عضوی بودید که در آن جلسه حضور داشتید و می‌توانستید به عنوان رییس قوه مقننه نظر نمایندگان را نیز ابلاغ کنید. چرا نمایندگان مردم باید از طریق رسانه‌های جمعی نسبت به افزایش قیمت بنزین آگاه شوند؟ من به عنوان نماینده از شما گلایه می‌کنم و قطعا این سخن من حرف بسیاری از نمایندگان است.

همچنین بخوانید

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزایش قیمت بنزین را نیازمند بسترسازی و آمادگی فرهنگی – تبلیغاتی و توجیه دانست و گفت: باید صدا و سیما را پای کار می‌آوردیم و با مسئولان و کارشناسان با مردم حرف می‌زدیم.

وی ادامه داد: آیا نمایندگان مردم به اندازه کارشناسانی که در جلسات خاص نظر می‌دهند، صاحب نظر نیستند؟ یقینا هستند اما چرا نمایندگان از طریق جرائد نسبت به افزایش قیمت بنزین آگاه شده‌اند؟ مسئولین کشور باید نسبت به این موضوع مهم آگاه و توجیه می‌شدند و مردم را از طریق تریبون‌های مختلف توجیه می‌کردند.

کاظمی خطاب به مردم ایران تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری افزایش قیمت بنزین هیچ سهمی نداشته است.

وی ابراز عقیده کرد: افزایش قیمت بنزین باید با شیب ملائم انجام می‌شد؛ نه رشد ۳۰۰ درصدی. دولت بداند با جلوگیری از برخی اقدامات و با مدیریت صحیح می‌توانستیم بخشی از این صرفه‌جویی را هزینه فقرا، ضعفا، مستمندان کنیم که در آن صورت اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش می‌یافت.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در انتقاد از سیاست یارانه‌های دولت، اظهار کرد: همین آقایانی که امروز قیمت بنزین را افزایش دادند منتقدین ارائه‌ی یارانه در گذشته بودند و آن را گداپروری می‌خواندند. حال چرا در شرایط فعلی خود مدافع این موضوع شده و می‌خواهند به همان شیوه عمل کنند؟

کاظمی در پایان نطق خود با بیان این‌که «قشر آسیب دیده جامعه در تحولات اخیر بیشترین خسارت را خواهند دید»، گفت: انتظار می‌رود در وهله‌ی اول به خواسته‌های قشر آسیب پذیر توجه کنید؛ در وهله دوم سریعا پرداخت حق مردم از یارانه‌ها را بپردازید و با نمایندگان و کارشناسان در مورد اشکال روش فعلی گفت‌وگو کنید. در پایان از همه مردم می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و با مجریان همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا