امور زیربناییتعاون و اشتغال

پاتوق‌های گفتگوی کارآفرینان را شکل دهیم

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار در جریان افتتاحیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: در حوزه سیاست گذاری باید از تجربه مفید کارآفرینان استفاده لازم را داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رحیم سرهنگی با اشاره به اینکه باید پاتوق هایی را به عنوان محل گفتگوی کارآفرینان مهیا سازیم، افزود: آن چیزی که در توسعه سیاست های کارآفرینی در کشورهای مختلف مورد توجه است محفل های گفتگوی کارآفرینان است.

وی ادامه داد: شکل گیری جمع های کارآفرینان در هفته جهانی کارآفرینی می تواند زمینه ای  در راستای اهداف و عملکرد مشترک و اشتراک گذاری کارآفرینان در کشور باشد.

سرهنگی تصریح کرد: معنای کارآفرینی در تفکرات ما کامل نیست و باید این تکامل را با اشتراک گذاری تفکرات افراد در جریان کارآفرینی بدست آورد.

نرخ کمّی کارآفرینی در ایران بالاست

همچمین محمد رضا زالی، رئیس شورای جهانی هفته کارآفرینی در کشور در جریان مراسم امروز گفت: هرچند شرایط محیطی کارآفرینی در کشور به درستی مهیا نیست، بهترین کشورها در این زمینه از لحاظ نرخ کمی کارآفرینی پایین تر از ایران هستند.

زالی افزود: دانشکده کارآفرینی به عنوان اولین دانشکده کارآفرینی در خاور میانه و شرق آسیا فعال است.

وی با اشاره به اینکه هدف این دانشکده تقویت کارآفرینی و الگوسازی در این حوزه است، تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم در هفته جهانی کارآفرینی از نظر ترویج فرهنگ کارآفرینی گام بلندی را برداریم؛ این هفته بهانه ای است برای گردهمایی و آشنایی با عملکرد و  فعالان.

توسعه مفهوم کارآفرینی هدف رویدادهای کارآفرینی

علی داوری معاون دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: هدف نهایی این رویداد توسعه فعالیت های کارآفرینی در کشور است.

داوری ادامه داد: رسالت این دانشکده توسعه مفهوم کارآفرینی به معنای واقعی است ورویدادهای این هفته چراغ راهی است برای افرادی که در مسیر کارآفرینی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در مسیر راه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، کارآفرینان پیشرو هستند، اضافه کرد: توسعه اکوسیستم استارت آپی مستلزم ورود فعالان کسب و کار به بازار کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی است.

وی ادامه داد: رویداد هفته جهانی کارآفرینی با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و وزارت کار برگزار می شود و همزمان با تهران رویدادهای متنوعی در ۱۵ شهر دیگر کشور برگزار می شود.

خودشناسی پیش نیاز کارآفرینی است

در این مراسم مهدی افلاطونیان، به عنوان یک کارآفرین نمونه و تولید کننده بوردهای الکترونیکی گفت: محصولات ما در اختیار بیش از ۲۰۰ مشتری داخلی و خارجی قرار می گیرد. در فرایند کارآفرینی ابتدا باید به خودشناسی لازم برسیم و سپس به دنبال عملیاتی کردن تفکراتمان در این حوزه باشیم.

این فعال صنایع الکترونیکی تصریح کرد: ویژگی‌های کلیدی کارآفرینی از دیدگاه من، خلاقیت، ریسک پذیری، سماجت و برتری طلبی هستند و بدون داشتن این کاراکترها در واقع دستیابی به کارآفرینی مفید بسیار سخت خواهد بود.

وی اظهار داشت: سرعت تغییرات در دنیای امروزه به قدری زیاد است که ما باید خودمان را در حوزه کارآفرینی به روز کنیم و در واقع در این مسیر باید سازنده تفکرات خود و کارآفرینی باشیم. یک موضوع بسیار مهم دیگر در حوزه کارآفرینی این است که در واقع اخلاق و ارزش‌ها را می توان به عنوان فونداسیون کارآفرینی به حساب آورد.

محمدحسین فنایی، کارآفرین و رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این مراسم یادآور شد: استفاده از امکانات موجود یه جای مهندسی معکوس گاهی می تواند به عنوان راهکار لازم در راستای کارآفرینی قرار گیرد که در حال حاضر زمینه این مهم در کشور مهیا است. اگر شرایط و زمینه لازم برای همکاری صنعت و دانشگاه در کارآفرینی در کشور فراهم شود بدون تردید این همکاری و تفکرات زمینه ساز توسعه ریل پیشرفت و کارآفرینی در کشور خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا