امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۱۰۰ میلیارد تسهیلات بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده پرداخت شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۱۱ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی گفت: تا بیستم آبان سال جاری، ۱۱ هزار و ۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان‌های سیل‌زده پرداخت شده است.

وی درباره اجرای مصوبات دولت برای پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های خسارت دیده از سیل تا بیستم آبان ماه امسال، از تعداد ۲۲۸ هزار و ۶۳۲ پرونده به مبلغ ۱۴ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی شهرستان‌های استان‌های خسارت دیده از سیل پس از بازدید میدانی، بررسی و تایید شد و تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۵۹ پرونده به مبلغ ۹۹۸۵ میلیارد ریال پس از بررسی، مورد تصویب کارگروه استانی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از این مقدار، مبلغ ۷۵۵۴ میلیارد ریال برای ۱۲۱ هزار و ۹۲۸ پرونده به حساب خسارت دیدگان واریز شده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، گفت: تاکنون، تعداد ۱۲۴ هزار و ۸۰۲ پرونده به مبلغ ۱۱۰۵۲ میلیارد ریال از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان‌های خسارت دیده از سیل به بانک‌های عامل معرفی و تعداد ۳۷ هزار و ۱۲۴ پرونده به مبلغ ۳۴۵۱ میلیارد ریال به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا