انرژی

تکمیل پروژه ترک استریم تا پایان سال

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد کار روی هر دو خط پروژه خط لوله گاز طبیعی ترک استریم تا پایان سال ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، فاتح دونمز پس از دیدار با تیم فنی در محل ساخت پروژه ترک استریم در شمال غربی ترکیه به خبرنگاران گفت: اگر همه چیز خوب پیش رود این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

خط لوله ترک استریم ظرفیت انتقال سالانه ۳۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز را خواهد داشت که معادل تقاضای انرژی ۱۵ میلیون خانه است.

همچنین بخوانید

این پروژه شامل دو خط است که از دریای سیاه عبور می‌کنند و نخستین خط با ظرفیت ۱۵.۷۵ میلیارد متر مکعب به ترکیه خدمات رسانی خواهد کرد در حالی که خط دوم به اروپا گاز می‌رساند. هر خط لوله ۹۳۰ کیلومتر طول خواهد شد و در عمق ۲۲۰۰ متری احداث می‌شود.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: خط لوله شماره یک ترک استریم به خط لوله شرکت دولتی نفت و گاز (بوتاش) ترکیه به طول ۶۹ تا ۷۰ کیلومتر وصل خواهد شد. وی در ادامه افزود: ترک استریم با وجود شرایط جغرافیایی دشوار، به هدف خود رسیده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیلی صباح، خط لوله TANAP به مسافت ۱۸۵۰ کیلومتر ستون فقرات پروژه کریدور گاز جنوبی (SGC) را تشکیل می‌دهد که هدف آن متنوع کردن تامین انرژی مورد نیاز اروپا با واردات منابع گازی دریای خزر شامل گاز میدان شاه دنیز ۲ از جمهوری آذربایجان به ترکیه و از ترکیه به بازارهای اروپایی است. پروژه تاریخی TANAP که به “جاده ابریشم انرژی” معروف است، ۱۲ ژوئن سال گذشته در مراسمی در ترکیه افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا