صنعت، معدن، تجارت

ثبت ۲۲۰۰ شکایت صنفی در سامانه ۱۲۴

مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک از ثبت دو هزار و ۲۰۰ شکایت مردمی از نهم شهریور ماه سال جاری در سامانه ۱۲۴ این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «مهدی اعظم زاده» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی ۷۰ درصد آمار تخلفات مورد گزارش مربوط به گرانفروشی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: نکته قابل ذکر اینکه از بین کالاهای که در سامانه ثبت شده گوجه فرنگی بیشترین شکایت را با ۱۲۰ مورد به خود اختصاص داده است.

مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: بیشترین شکایت مردمی پس از گوجه فرنگی مربوط به نان سنگک و شکر است.

وی در ادامه بازدید از سامانه ۱۲۴ را چهار میلیون و ۲۲ هزار مورد عنوان کرد و افزود: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات از هفدهم مرداد رونمایی و بخش ثبت شکایات آن از نهم شهریور ماه سال جاری راه اندازی شده است.

اعظم زاده تصریح کرد: مردم در خصوص تمامی تخلفاتی که در قانون نظام صنفی ذکر شده می توانند نسبت به ثبت شکایت در این سامانه به آدرس WWW.124.IR اقدام کنند.

وی اظهارداشت: بطورکلی ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ ثبت شده که برخی از این اقلام مشمول قیمت مصوب و تعدادی دارای قیمت کف و سقف بازار هستند.

مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک یادآورشد: قیمت کالاهای که در سامانه مزبور ثبت شده بیشتر اقلام اساسی و پرمصرف مردم قلمداد می شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا