خودروصنعت، معدن، تجارت

قرارداد ساخت ۱۵۰ دستگاه کامیون بین ایران خودرو دیزل و قرارگاه خاتم به امضا رسید

قرارداد تولید ۱۵۰ دستگاه کامیون بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و ایران‌خودرو دیزل به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل ایران‌خودرو در این‌باره گفت: در تولید کامیون ۲۶۲۴ به خودکفایی ۸۵ درصدی رسیده‌ایم.

فرشاد مقیمی افزود: در راستای انجام مأموریت برای ارائه خدمات به داخل کشور و با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از ارکان سازندگی در کشور است در تفاهمی مقرر شد ۷۰۰ دستگاه کامیون توسط ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه خاتم تولید شود که در گام اول ۱۵۰ دستگاه کامیون تولید و عرضه خواهد شد. این کامیون‌ها در پروژه استراتژیک خط آهن چابهار-زاهدان به کار گرفته خواهد شد. وی تصریح کرد: ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید و تامین سالانه ۲۵ هزار دستگاه از این کامیون را دارد.
مقیمی ادامه داد: در این قرارداد به تولید داخل توجه خاص شده و بخشی از نیازهای تولید از طریق شرکت‌های تحت پوشش ایران‌خودرو تأمین می‌شود.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: تفاهم‌ دیگری در حاشیه دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز پیرامون نوسازی و بازسازی ماشین آلات سنگین قرارگاه انجام شد.
مقیمی از راه‌اندازی میز خودکفایی جدید برای اقلام وارداتی خبر داد و گفت: از طریق مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان، در این حوزه کار می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه خودروها باید از منظر زیست‌محیطی و استاندارد به روز باشند، گفت: در حوزه تولید تاکنون ۸۷ قطعه از قطعات خودرو برای ساخت داخل هدف‌گذاری شده است و خرید خارجی هم در جایی که تولید داخل می‌شود نداریم، ضمن آن‌که در شرایط فعلی از مجموع قطعات هدف‌گذاری شده ۱۵ قطعه به تولید انبوه رسیده و در ۱۱ قطعه هم در حال تست یک‌روزه خط است که به زودی به خط تولید اضافه خواهد شد. تاکنون در این حوزه ۳۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته‌ایم.
مقیمی افزود: در حوزه مواد اولیه هم در صنعت خودرو ۹۰ درصد داخلی‌سازی کرده‌ایم که ۱۰ درصد دیگر هم اقلام لازم شناسایی شده است و به حوزه های ایمیدرو و شرکت ملی پتروشیمی برای تعریف پروژه ساخت داخل معرفی شده است. هم زمان دو هدف مذکور را دنبال می کنیم و در این زمینه عزم جدی داریم.

 

 

منبع
پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا