امور زیربناییتعاون و اشتغال

تصمیم دولت درباره بنزین را خوب به مردم توضیح ندادیم

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیم اخیر دولت در اصلاح قیمت بنزین گفت: درست است که ما در این خصوص نتوانستیم به مردم خوب توضیح دهیم اما ذات این تصمیم در جهت عادلانه‌ کردن توزیع یارانه‌ها است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی در مراسم «دوره بین‌المللی آموزشی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی و کاهش فقر» که صبح امروز با حضور ۱۵ کشور در تهران برگزار شد، با اشاره به تصمیم دولت در خصوص عادلانه‌تر کردن توزیع یارانه‌ها و همچنین اصلاح قیمت بنزین اظهار داشت: در سه روز اخیر به نظرم عادلانه‌تر تصمیم گرفتیم و یارانه‌ها را هدفمندتر کردیم.

وی افزود: امروز بیش از ۵۰ درصد ایرانیان خودرو ندارند و در صورت ادامه شرایط قبل، پول بنزین و یارانه‌ها را یا باید به کشورهای همسایه و منطقه در قالب قاچاق بنزین پرداخت می‌کردیم یا افرادی که ۳۳ برابر دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها برخوردار بودند، از این شرایط بهره‌مند می‌شدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: درست است که ما در خصوص قیمت بنزین به مردم نتوانستیم خوب توضیح دهیم، اما ذات این تصمیم در جهت عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در اصلاح قیمت سوخت، گازوئیل را گران نکردیم چرا که در این صورت می‌توانست به اشتغال و حمل و نقل روستاها خدشه وارد شود. امیدواریم بتوانیم با تصمیماتی که گرفته می‌شود، به لب روستاییان و کارگران خنده بنشانیم و مشکلات مردم را با اجرای درست تصمیمات در میان‌مدت و بلندمدت بکاهیم.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا