انرژیراه و ساختمان

ناوگان بین شهری دغدغه سوخت نخواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به هیچ وجه نباید دغدغه و نگرانی در خصوص بنزین داشته باشند چون سوخت فعالان این حوزه به بهترین وجه ممکن تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «محمد اسلامی» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: بخش حمل و نقل عمومی همکاری و تعامل خوبی با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های مرتبط دارد.

وی همچنین اظهارداشت: سهمیه سوخت مناسبی برای این ناوگان تعیین شده در ضمن به میزانی که پیمایش داشته باشند باز هم به آنان سوخت اختصاص پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

وزیر راه و شهرسازی گفت: هرگونه افزایش کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری جرم است چرا که جدا از تعیین سهمیه سوخت مناسب لاستیک هم به شکل خیلی خوب در بین رانندگان این ناوگان در حال توزیع است.

وی افزود: تاکنون نارضایتی و شکایتی از سوی مردم در بخش تاکسیرانی بین شهری در کشور گزارش نشده چرا که این بخش ضمن همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت در حال ارائه خدمات مناسب به شهروندان است.

اسلامی اشاره کرد: سوخت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به بهترین وجه ممکن تامین خواهد شد و شرکت های که در این رشته شغلی فعالیت می کنند به هیچ وجه نباید دغدغه سوخت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کاهش شدید تاخیر پروازها و انجام عملیات پروازی در زمان مقرر در کشور گفت: این موضوع بطور مرتب در حال رصد، کنترل و نظارت است تا فعالیت ها بصورت دقیق و منظم در سیستم حمل و نقل هوایی انجام شود.

وزریر راه و شهرسازی افزود: اتفاقاتی که چند روز گذشته در این حوزه رخ داد به دلیل شرایط آب و هوایی و نظایر این بوده و ربطی به جریان خاصی ندارد.

وی در ادامه یادآورشد: قیمت سوخت هواپیما تغییر نکرده و همان نرخ سابق است.

«مجتبی شفیعی» دبیر ستاد پایش سامانه های حمل و نقل شهری وزارت کشور نیز در این برنامه گفت: طرح مدیریت مصرف سوخت کشور جنبه های مختلفی دارد که یکی از این جنبه ها مربوط به مدیریت حمل و نقل عمومی و همینطور استفاده از حمل و نقل های جایگزین یعنی حمل و نقل های به اصطلاح سازگار با محیط زیست یا سبز است.

وی افزود: بطورکلی هرچند بیان شده منابع ناشی ازاصلاح قیمت بنزین و کاهش مصرف سوخت بطور مستقیم به حساب مردم واریز خواهد شد منتها توجه بخش اجرایی کشور که دولت باشد بطور طبیعی به موضوع حمل و نقل عمومی بیشتر می شود.

دبیر ستاد پایش سامانه های حمل و نقل شهری از وزارت کشور گفت: واقع امر اینکه چند روزی که از اجرای این طرح می گذرد انتقال تقاضای حمل و نقل از خودروهای شخصی به عمومی بطور کامل مشهود است و به یک معنا تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی نسبت به گذشته در کشور خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: سیستم حمل و نقل عمومی کشور از سال های قبل به تناسب این تقاضا برنامه ریزی نشده بنابراین ضعف هایی در این حوزه وجود دارد که باید تقویت شود.

شفیعی ضمن اشاره به مکاتبه وزیر کشور با رئیس جمهور مبنی بر تامین ناوگان اتوبوسرانی با حجم قابل توجهی در کشور اظهارداشت: این درخواست به معاون اول رئیس جمهور ارجاع شده و ایشان با کلیات درخواست موافقت و دستوراتی در خصوص نحوه تامین مالی و بقیه جزئیات برنامه صادر کرده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: جدا از حوزه اتوبوسرانی باید بر تعداد واگن های مترو در شهرهای بزرگ مثل تهران افزوده شود.

دبیر ستاد پایش سامانه های حمل و نقل شهری وزارت کشور افزود: این اصلاح قیمت بنزین فرصت مغتنمی فراهم کرده که مجموعه دولت به موضوع حمل و نقل عمومی توجه بیشتری داشته باشد.

وی همچنین در خصوص اینکه مدام در مصوبات اشاره می شود که سیستم پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی باید در دو ماه آینده در بخش مزبور شکل گیرد، افزود: این فرصت بسیاربزرگی است چرا که بخش زیادی از منابع کشور به دلیل نبود نظارت کافی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی به هدر می رفت.

شفیعی اظهارداشت: متاسفانه در گذشته افرادی بودند که در بخش حمل و نقل عمومی هیچ فعالیتی نداشته اما از سهمیه سوخت استفاده می کردند.

وی در ادامه یادآورشد: طبق مصوبات تاکید بر اینکه اگر طی دو ماه آینده این اتفاق نیفتد سهمیه فعالان این حوزه تبدیل به خودروی شخصی خواهد شد بنابراین فرصت استفاده از سهمیه را از دست می دهند.

«علاقمند» مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ نیز در برنامه رهیافت با موضوع اصلاح قیمت بنزین و حمل و نقل گفت: تاکسی های اینترنتی امروز به عنوان یکی از ارکان حمل و نقل عمومی در کشور تبدیل شده اند.

وی افزود: سهمیه سوخت با شرایط بسیارمناسبی برای فعالان این حوزه اختصاص یافته است البته سهمیه مزبور بر اساس پیمایش تخصیص پیدا می کند.

علاقمند ادامه داد: اختصاص سوخت بر اساس پیمایش ضمن جلوگیری از خیلی فساد ها در جریان سهمیه بندی سوخت تا حد امکان نیز افزایش هزینه ها را ملایم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه ها باید بطور کامل با یکدیگر هماهنگ باشند تا دیگر هزینه ها مثل روغن، لاستیک و غیره برای تاکسی های اینترنتی افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ گفت: همه باید تلاش کنند این دوره گذار با توجه به شرایط سخت اقتصادی به سلامت سپری شود.

وی افزود: اگر برنامه های پیش بینی شده بصورت صحیح عمل شود بدون شک افزایش قیمت نخواهیم داشت.

علاقمند در ادامه یادآورشد: نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی با اصلاح قیمت بنزین طی چند روز گذشته افزایش پیدا نکرده است.

«منشی پور» مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی تاپسی نیز به رادیو گفت: بدیهی که با اختصاص سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی های آنلاین هزینه هر سفر برای رانندگان بالا نخواهد رفت و به یک معنا قیمت ها ثابت خواهند ماند.

وی افزود: اکنون ۹۰ درصد از رانندگان تاکسی های آنلاین واقف به این قضیه هستند که سهمیه بنزین به آنان تعلق می گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا