خودروصنعت، معدن، تجارت

فروش این خودروها به ۱۰هزار دستگاه در ماه می‌رسد

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو، برخی از خودروهای الکتریکی قابلیت و پتانسیل های بالایی برای فروش بالای ۱۰ هزار دستگاه در ماه دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان در بازارهای جهانی علی الخصوص کشورهای منطقه آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا برخوردار شده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica ، به تازگی کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو برآورد و اعلام کرده‌اند که برخی از خودروهای الکتریکی پتانسیل و قابلیت‌های فراوانی دارند که موجب می شود فروش بالایی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند و بدین ترتیب قادر خواهند بود به میزان فروش بالای ۱۰ هزار دستگاه در ماه نیز دست پیدا کنند.

همچنین بخوانید

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در زیر به فهرستی از خودروهای الکتریکی برتر که از نگاه کارشناسان و تحلیلگران خودرو قابلیت تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروهای بازارهای جهانی را دارند، خواهیم پرداخت:

۱. نیسان لیف (Nissan LEAF)

7qP0JTDaR962

۲. نیسان آریا (Nissan Ariya)

Ho9HXmdfHkhv

۳. فولکس واگن آی‌دی‌باز  (Volkswagen ID.BUZZ)

qsNUxidbslYf

۴. پژو ای-۲۰۸ (Peugeot e-۲۰۸)

mHA2oOiVzV5e

۵. اوپل کورسا ای (Opel Corsa-e)

U3tQnW9CVXNH

۶. هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona EV)

rcVGi0RMvbFc

۷. ام جی زد اس (MG ZS)

vsJNah1RE71B

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا