بانکبانک و بیمه

معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی: حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال اجتناب‌‌ناپذیر است

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال اجتناب‌‌ناپذیر است و اگر در این مسیر قدم برنداریم در دنیای رقابت با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، عباس معمارنژاد در نشست هم‌اندیشی پیشرفت نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران که با حضور کارشناسان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها، مدیرعامل بانک صادرات ایران، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران این بانک در برج سپهر برگزار شد، با بیان اینکه در مطالعات صورت گرفته، اولویت کسب و کار ٢۶٠ بانک در دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته که ٨٠ درصد آنها اجرای برنامه تحول دیجیتال را مهم‌ترین برنامه خود عنوان کرده‌اند، تاکید کرد: این مطالعات نشان می‌دهد که تلاش‌های صورت گرفته برای تحول بانکداری دیجیتال در کشور مسیر درستی است و حرکت در این مسیر اجتناب‌‌ناپذیر است بانک‌های ما نیز باید در این مسیر قدم بردارند درغیر این‌صورت در دنیای رقابت با مشکل مواجه خواهند شد.
وی افزود: ۶٢ درصد این بانک‌ها تا سال ٢٠٢٠ در بحث تحول دیجیتال به بلوغ خواهند رسید. بانکداری دیجیتال به دلیل پویایی قابل پیش‌بینی نیست و بانک‌ها باید مرتباً خود را در آینده با آن تطبیق دهند.
 وی اظهار کرد: مدل‌های کسب و کار، فرآیندها و نیروی‌انسانی در این مسیر با نیازمندی‌های جامعه تطابق خواهد یافت و تولیدات بانک‌ها با مدل نگاه از بیرون به درون، بر اساس نیازسنجی‌های مشتریان شکل خواهد گرفت از این رو آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی در این مسیر نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این نشست بر اجرای بانکداری دیجیتال تاکید کرد و گفت: همه مدیران بانک صادرات ایران برای اجرایی کردن بانکداری دیجیتال اتفاق‌نظر دارند. بدیهی است که تنها با سخت‌افزار و فناوری نمی‌توان به اهداف بانکداری دیجیتال دست یافت و در این راستا به دنبال این هستیم تا با یک ابرتئوری به سمت دیجیتالیزه شدن پیش برویم.
حجت‌اله صیدی تاکید کرد: بین اهداف بانک صادرات ایران و اجرای برنامه تحول بانکداری دیجیتال هم‌راستایی وجود دارد و تلاش داریم تا در رسیدن به اهداف، بانکداری دیجیتال را به خدمت بگیریم.
 در این نشست کارشناسان و مدیران بانک صادرات ایران اهم فعالیت‌های انجام شده در مسیر تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران را ارائه کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا