بانکبانک و بیمه

بهترین راهکار برای وصول مطالبات، ایجاد تعامل مثبت با مشتریان است

اصغر پاک طینت عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: مذاکره، استمهال و یا اقدام قانونی و حقوقی راهکارهای پیگیری وصول مطالبات بانکها است اما در وهله نخست هر پرونده باید به صورت موردی بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که به همراه اعضای کمیته وصول مطالبات این بانک به استان سمنان سفر کرده بود در جلسه ای که با حضور مجریان طرح های صنعتی به منظور تعیین تکلیف بدهی ریالی و ارزی غیر جاری واحد های تولیدی این استان تشکیل شده بود، افزود: روش وصول مطالبات به شرایط مشتری، شرایط قرار داد و برآوردی که از زمان و فرایند انجام کار صورت می گیرد، بستگی دارد.

پاک طینت ضمن بیان این که باید همواره شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مشتریان را در نظر داشته باشیم تصریح کرد: بانک حافظ منافع مشتریان خوش حساب است. وی تاکید کرد : یکی از شاخص های درجه بندی شعب، مقوله وصول مطالبات است و اعطای پاداش ها و پرداخت های پرسنلی نیز بر اساس معیارهای عملکردی در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: در پس هر پرونده مطالباتی یک مشتری وجود دارد که به هر دلیل از بازپرداخت منابع بانک خودداری کرده است و مدیران و کارشناسان شعب باید با استفاده از راهکارهای قانونی امکان ایفای تعهدات را برای آنان به وجود آورند.

در این جلسه در خصوص ۶ فقره بدهی ارزی مشتریان ستادی بانک که ازمحل منابع صندوق توسعه ملی (جزء دال بند ۶ ) و صندوق ذخیره ارزی، تسهیلات دریافت کرده اند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است در حاشیه سفر یاد شده پاک طینت به اتفاق هیات همراه از ۴ واحد صنعتی اتومبیل سازی فردا، نورین ریس، کویر جین و نساجی کویر بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت و فعالیت این واحدهای تولیدی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا