امور زیربناییراه و ساختمان

تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه/شرکت‌های مشترک نیازی به حضور در مناقصات ندارند

وزیر مسکن و امور اجتماعی سوریه گفت: پیشنهاد ما این است که برای آسانتر شدن فعالیت شرکت‌های ایرانی و حضور آنها در تمامی استانها یک شرکت مشترک تاسیس کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، در همایش تجاری ایران و سوریه سهیل محمد عبداللطیف وزیر مسکن و امور اجتماعی سوریه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضاشده بین دو کشور گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که عصر امروز در کمیته مشترک به امضا خواهد رسید اقدامات عملی در راستای فعالیت بخش خصوصی دو کشور از جمله تاسیس شرکت‌های ایرانی و سوری خواهیم بود.

وی ادامه داد: با برآوردهایی که انجام دادیم، شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران هرکدام دارای قابلیت‌های مختلفی است. پیشنهاد ما این است که برای آسانتر شدن فعالیت شرکت‌های ایرانی و حضور آنها در تمامی استانها یک شرکت مشترک تاسیس کنند. این شرکتها نیازی برای حضور در مناقصات ندارند و می‌توانند مستقیم پروژه‌ها را اجرا کنند. همچنین با امضای تفاهم‌نامه امروز شرکت‌های ایرانی می‌توانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شوند.

وی در خصوص مشکل ضمانت‌نامه و نقل و انتقالات مالی گفت: ما تلاش داریم که در این خصوص به یک تفاهم‌نامه کامل و جامع برسیم زیرا تمام فعالیت‌ها وابسته به تامین مالی است.

عبداللطیف تصریح کرد: گام بعدی تفاهم‌نامه تاسیس بانک مشترک بین ایران و سوریه است که مرکز آن در دمشق خواهد بود. ما این اعتقاد را داریم که بخش خصوصی دو کشور شریک اصلی همه پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و امیدواریم بخش خصوصی نقش فعالی در بازسازی سوریه به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها داشته باشد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا