بانکبانک و بیمه

حمایت بانک توسعه تعاون از جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» در راستای مسئولیت اجتماعی

جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» با حمایت بانک توسعه تعاون در راستای مسئولیت اجتماعی و تقدیر از افراد فرهیخته کم‌توان و نابینا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» به جهت ارج نهادن به کتب و آثار تالیف گردیده توسط افراد دارای معلولیت و انعکاس منابع علمی انتشار یافته در حوزه توانمندسازی معلولین به همت انجمن نابینایان ایران و با مشارکت بانک توسعه تعاون،  سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن آفرینش های هنری معلولین ایران عصر امروز در محل سالن قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اشرف بروجردی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه این جشنواره گفت: افراد دارای معلولیت به طور متوسط ده درصد هر جامعه را تشکیل می‌دهند و از این رو تامین نیازهای ایشان و فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز برای فعالیت اجتماعی آنها حائز اهمیت است. وی افزود:  تضمین حقوق اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و دسترسی به امکانات و فضاهای آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت برای معلولین و افراد کم‌توان از مهمترین شاخصه‌های کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نمادی از پیشرفت فرهنگی کشورها می‌باشد که در ایران نیز توسط دستگاه‌های مسئول به عنوان وظیفه سازمانی و توسط سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر به عنوان مسئولیت اجتماعی مطرح می‌باشد. تصویب‌نامه هیات وزیران در شهریور ۱۳۹۴ ، ارائه لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفند ۹۶ به مجلس و تصویب این قانون در اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی از زیرساخت‌های قانونی و حقوقی کشور برای گام برداری در مسیر توسعه خدمات به جامعه معلولین می‌باشد.

بروجردی همچنین از تسهیل و تسریع در ارائه کد فیپا، برگزاری مراسم رونمایی آثار ، تهیه بانک اطلاعاتی معلولین صاحب اثر و احداث سالن مطالعه مجهز ویژه نابینایان و معلولین به عنوان مهمترین اقدامات صورت پذیرفته در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای خدمات به نابینایان و معلولین یاد نمود.

شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون به نمایندگی از مدیران ارشد این بانک در مراسم حضور یافت و ضمن دریافت تندیس ویژه حامیان جشنواره در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: افراد دارای معلولیت به ویژه نابینایان در مسیر تدوین کتاب و امور پژوهشی چندین برابر سایر افراد زمان، تلاش، انرژی صرف می‌کنند و به حق شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: بانک توسعه تعاون طی ماه‌های اخیر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به اهدای دستگاه‌های بریل در جهت بهره‌برداری آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی نابینایان اقدام نمود و همچنین برای کمک به درمان معلولین و کم‌توانان تعدادی تخت بیمارستانی به موسسه خیریه کهریزک اهدا نمود.

بخشا خاطر نشان نمود: با مطرح شدن جشنواره کاما از سوی نهادهای متولی، این بانک به عنوان حامی برگزاری و تقدیر از  برگزیدگان جشنواره پیشگام گردید و از افتخارات بانک توسعه تعاون است که در جهت حمایت از فرهیختگان دارای معلولیت  مشارکت نموده است.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا