اقتصاد کلان

جزئیات عملکرد ۶ ماهه بودجه/ شرکت‌های دولتی ۰.۲۵ درصد مالیات دادند+ جدول

جزئیات منابع و مصارف بودجه شرکت‌ها و بانک‌ها و موسسات انتفاعی دولتی در ۶ ماهه نخست سال نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری تنها ۰.۲۵ درصد مالیات دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، وضعیت عملکرد شش ماهه منابع و مصارف بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت نشان می‌دهد بالغ بر ۸۶۹ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان منابع حاصل شد. همچنین سهم درآمدها ۷۸۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان است.

بر اساس جزئیات منابع و مصارف در این مدت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات ۱۹۶۸ میلیارد تومان مالیات و نیز هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان ۵۰ درصد سود ویژه را پرداخت کرده‌اند.نسبت مالیات پرداخت شده در نیمه نخست سال به درآمدها ۰.۲۵ درصد است.

همچنین بخوانید

سود سهام واریزی به خزانه از سوی شرکت‌ها نیز ۸۲۶ میلیارد تومان بود. در نیمه نخست سال جاری هزینه‌های این شرکت‌ها ۸۲۳ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان گزارش شد.

  بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمد و سایر تأمین موارد بالغ بر ۱۲۷۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان است با توجه به عملکرد بدست آمده ۶۸ درصد بودجه شرکت‌ها محقق شده است.

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۸ ، در تبصره ۲ قانون بودجه مصوب کردند سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت اقتصاد در یکی از بندهای تبصره ۲ قانون بودجه ۹۸ دولت مکلف شد بودجه تفصیلی شرکت‌های دولتی که حداکثر تا پایان آبان ماه هر سال به تصویب مجامع آنها می‌رسد در یک پیوست جداگانه تهیه و به همراه لوایح بودجه کل کشور به مجلس ارائه کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا