خودروصنعت، معدن، تجارت

عرضه سه محصول جدید درآینده نزدیک و فروش هزار میلیارد تومان اموال مازاد

نايب رئيس هيات مديره ايران خودرو خبرداد:‌

نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو، عملکرد این خودروساز را در حوزه‌های تولید، کیفیت، تعمیق ساخت داخل، اصلاح ساختار مالی، عرضه محصولات جدید و توسعه پلتفرم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن وفادار نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرودرخصوص وضعیت تولید دراین شرکت افزود: ‌با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین و تدارک مناسب آهنگ تولید ایران خودرو روبه رشد است و به دنبال  تحقق عبور مستقیم از خط تولید تا تحویل به مشتریان هستیم .

وی افزود:‌ با بهبود شرایط زنجیره تامین به دلیل تعهد ایران خودرو به جامعه و لزوم پاسخگویی به نیاز مشتریان، تکمیل خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه در اولویت این خودروساز قرار گرفته است. برهمین اساس ۱۰۳هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در خردادماه هم اکنون کمتر از ۲۴ هزاردستگاه رسیده که تا در دی ماه سال جاری به صفر خواهد رسید.

وفادار با اشاره به ۱۶ پروژه کلان  تعریف شده برای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطح کیفی محصولات ایران خودرو از میانگین صنعت بالاتر است. به عبارت دیگر ۷۲ درصد از محصولات ایران خودرو درسطح کیفی ۳ و۴و۵ ستاره قرار دارند.

نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو درخصوص اصلاح ساختار مالی این خودروساز تصریح کرد: تامین نقدیتگی سرمایه در گردش، افزایش تیراژ تولید و فروش اموال مازادو افزایش عرضه محصولات  از مهم‌ترین ارکان اصلاح ساختارمالی است.

وی در زمینه فروش اموال مازاد برای تامین سرمایه درگردش تولید افزود:‌ فروش هزار میلیارد تومان از اموال مازاد در دستور کارقرار دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۴ میلیارد تومان آن محقق شده است.

نایب رئیس هیات مدیره  ایران خودرواز عرضه محصولات جدید از جمله راناسال، دنا پلاس دنده اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما دنده اتوماتیک در آینده نزدیک خبرداد.
وفادار با اشاره به اینکه تحقق بومی‌سازی صنعت خودرو نیازمند همکاری مستمر این صنعت با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان است، خاطر نشان کرد: ‌درمجموع سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل که به ابتکار وزارت صنعت برگزارشد، حدود ۸۵ قطعه با فناوری بالا از محصولات ایران خودرو توسط ۳۹ سازنده که کاهش ارزبری سالانه ۱۲۷میلیون یورو به دنبال دارد ، بومی سازی می‌شود.

وی درخصوص پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو گفت: ‌توسعه پلتفرم جدید به منظور تولید گسترده محصولات مختلف، توسعه خانواده موتور با تکنولوژی بالا با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین تنوع سوختی محصولات در دستور کار این خودروساز قرار دارد.

 

منبع
پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا