اقتصاد کلانتعاون و اشتغال

شریعتمداری :نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده اند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت یا تاکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی‌کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح در ۳ نوبت به قریب به ۶۰ میلیون نفر پرداخت‌ها صورت گرفت.

همچنین بخوانید

وزیر کار خاطر نشان کرد: یارانه ها و کمک های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت نام کمک های معیشتی یارانه ها قطع شود چنین نیست.

وزیر کار در ادامه در پاسخ برخی تناقض ها درباره پرداخت کمک های معیشتی نیز بیان کرد: نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده اند و تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ضریب خطای طرح های اجتماعی وجود دارد و میزان همانند تمام کشورهای جهان حدود ۴ درصد است. زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر ۵ میلیون تومان دریافت کرده اند و اگر هم نکرده باشند با ثبت درخواست بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوارهای بسیاری داریم که کارآفرین هستند. در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز کسانی هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند. دولت نمی‌خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.

وی با اشاره به این که ۱۷  میلیون و ۷۰۰ هزار خانواده با جمعیت بیش از ۵۶ میلیون نفر حمایت معیشتی دریافت کرده‌اند اظهار کرد: کد دستوری *۶۳۶۹# در نظر گرفته شد تا مردم درخواست‌های خود را مطرح کنند که کمتر از ۵ میلیون نفر تقاضا دادند و این تقاضاها در حال بررسی است.

وی ادامه داد: افرادی که خودرو، مسکن و شغل داشتند مشمول حمایت معیشتی در مرحله اول قرار نگرفتند. خانواده‌های یک نفره با حقوق بالای ۵ میلیون نفر، دو نفر با حقوق بالای ۶ میلیون، خانواده سه نفر با حقوق بالای ۷ میلیون و خانواده‌های ۴ نفره با حقوق بالای ۸ میلیون و کسانی که سه سفر غیر زیارتی در یک سال گذشته یا وسیله نقلیه بالای ۳۰۰ میلیون تومان یا افرادی که دو ملک داشتند مشمول دریافت نشدند.

وی اضافه کرد: اما افرادی که به سامانه نام برده شده پیامک بزنند ما با اجازه خود آنها وضعیت تمکن‌شان را بررسی می کنیم کسانی که به این سامانه پیامک بزنند یارانه ۴۵  هزار تومانی‌شان حذف نخواهد شد ما فقط با اجازه خود آنها وضعیت تمکشان را بررسی دقیق‌تری می‌کنیم که اگر استحقاق داشته باشند حمایت معیشتی را از روز اول دریافت کنند ما فقط صورت حساب‌های مالی را بررسی نمی‌کنیم، بلکه تمکن مالی افراد را بررسی می‌کنیم. این کار را هم با اجازه خود افراد انجام می دهیم.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: یارانه ۴۵ هزار تومانی را که پرداخت می‌کنیم حذف نمی‌شود و حمایت معیشتی نزدیک به ۶۰ میلیون نفر نیز قطع یا کم نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان درباره سیم‌کارت‌هایی که باید براساس آن به سامانه *۶۳۶۹# پیامک ارسال شود گفت: ما اعلام کردیم پیامک از طریق سیم‌کارت سرپرست خانواده‌ها فرستاده شود تا یک درگاه ارتباطی مطمئن با مردم داشته باشیم هزینه هر سیم‌کارت هم در حال حاضر در بازار ۵۰۰۰ تومان است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا