بانکبانک و بیمه

تعامل بانک توسعه صادرات و فعالان اقتصادی گامی مثبت برای صادرات کهکیلویه و بویراحمد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت در یاسوج تعامل بین بانک تخصصی توسعه صادرات و فعالان اقتصادی صادرات محور را گامی مثبت در جهت رشد صادرات استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دارا فرامرزی در حاشیه نشست تخصصی بانک توسعه صادرات افزود: و گفت: در سال ۹۸ تعداد مقاصد صادراتی استان افزایش داشته که بیانگر این است که صادرکنندگان نه تنها توانسته اند بازار های هدف خود را حفظ کنند بلکه در صورت حمایت لازم قادر به توسعه آن هستند
به گفته این مقام مسوول، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان توسعه تجارت بیش از ۱۷ واحد صنعتی دارای قابلیت صادراتی در استان شناسایی شده اند که از این بین ۱۰ واحد سابقه صادرات به ۱۷ کشور را دارند.
فرامرزی نتیجه تزریق منابع به بنگاه های اقتصادی را همواره مساوی با رشد طرح های صادراتی دانست و گفت: کهکیلویه و بویراحمد علی رغم ظرفیت های مطلوب صادراتی، به لحاظ جذب سرمایه گذاری استانی ضعیف است و تسهیلات بانکی می تواند این خلا را جبران کرده و زمینه ساز بالفعل شدن ظرفیت های صادراتی استان باشد.
این مقام مسئول با اظهار امیدواری از تداوم حمایت های بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان استان، گفت: بازاریابی حوزه ای مغفول در بخش صادرات کهکیلویه و بویر احمد است که می توان با بهره مندی از قابلیت های فنی شرکت های مدیریت صادرات زیرمجموعه اگزیم بانک ایران، بستر مناسبی برای بازاریابی موفق کالای صادراتی استان ایجاد کرد.
وی گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی را در استان کهکیلویه و بویر احمد از حوزه صادراتی قدرتمند معرفی کرد و گفت: هر یک از این بخش ها می تواند سهم قابل توجهی از بازار کشورهای هدف صادراتی علی الخصوص کشورهای همسایه را از آن خود کند.
دارا فرامرزی اعلام کرد: از یکسال قبل که ثبت سفارش ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها واگذار شده، انجام فرایندهای ثبت سفارش در بازه زمانی ۳ روز تعیین تکلیف شده اند و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ مورد ثبت سفارش در سازمان انجام شده است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت در یاسوج اذعان داشت: کارگروه هایی در سازمان برای حمایت و تسهیل فرایندهای صادراتی تشکیل می شود که امیدواریم اثر مثبتی بر روند رشد و توسعه صادرات استان کهکیلویه و بویراحمد داشته باشند.
فرامرزی با اشاره به چالش های حمل و نقل در استان گفت: ایجاد شرکت های حمل و نقل جدید و یا تجهیز شرکت های موجود، نیاز حال حاضر صادرات استان است که کمیته ای تخصصی در سازمان صمت استان برای رفع آن تشکیل شده است.
وی با اعلام اینکه طرح ساخت پایانه صادراتی در استان تا امروز سرمایه گذار مناسب پیدا نکرده است ، گفت: کارگروه توسعه صادرات استان آمادگی بررسی درخواست متقاضیان سرمایه گذاری را دارد و از علاقه مندان به سرمایه گذاری برای ورود به این بخش در اتاق بازررگانی دعوت به عمل می آورد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، استان کهکیلویه و بویر احمد در ۸ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۷۰۰ هزا دلار صادرات انجام داده است که اقلامی چون پودر و عصاره شیرین بیان، عسل، محصولات کشاورزی، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، موکت، عصاره زعفران، قطره های خوراکی، درختچه گل رز، عصاره اورتیکا و انواع کفش و پوشاک را شامل می شود.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در یاسوج بیست و هشتم آبان ماه در اتاق بازرگانی این شهر با حضور فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد. این نشست به منظور آشنایی صادرکنندگان و تولید کنندگان صادرات محور با خدمات و تسهیلات این بانک توسعه ای با حضور کارشناسان این بانک در شهرهای مختلف برگزار می شود.

 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا