خودروصنعت، معدن، تجارت

تقاضا برای گازسوز کردن خودروها رو به افزایش

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته گفت: تقاضابرای گاز سوز کردن خودروها پس از سهمیه بندی سوخت باتوجه به اختلاف قابل توجه قیمت بنزین آزاد و مترمکعب گاز سی. ان. جی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «علی محمودیان» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گاز سوز کردن خودروها سامانه جامع اطلاعات خودروهای گازسوز به نشانی www. irngv.ir طراحی کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می توانند به سامانه مزبور مراجعه و از این طریق برای ثبت نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته گفت: پس از ثبت نام از طرف سامانه پیامکی به متقاضی ارسال می شود مبنی بر انتخاب مراکز مجاز خدمات فنی خودروهای گازسوز که در سامانه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات مراکز مجاز تبدیل در سامانه جامع بارگذاری شده است، افزود: قطعاتی که در مراکز مجاز عرضه می شود دارای گارانتی و تائیدیه استاندارد است.

محمودیان با بیان اینکه تجهیزات گازسوز خودروها در مراکز مجاز زیر نظر کارشناسان فنی نصب می شود، اظهارداشت: مالکان خودرو در انتها از واحدهای که فرآیند تبدیل را انجام می دهند یک برگه به اسم «گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی » را دریافت می کنند.

وی گفت: متقاضیان با ارسال کدشناسه ای که در داخل برگه گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی درج شده یا شماره وی. آی.ال خودرو خود به سامانه (irngv.ir) می تواند وضعیت تائید یا عدم تائید فرآیند تبدیل را از مجاری قانونی دریافت کنند.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته افزود: طبق مصوبه هیئت دولت سوخت گیری خودروهای فاقد گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی در جایگاه های سی. ان. جی ممنوع اعلام شده است.

وی در ادامه بر ضرورت گازسوز کردن خودروها از طریق سامانه جامع اطلاعات خودروهای گازسوز و مراکز مجاز تبدیل در کشور تاکید کردو اظهارداشت: روزانه اطلاعات ۱۰۰۰ خودروبرای تبدیل در سامانه ثبت می شود.

محمودیان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ظرفیت کافی برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا در کشور وجود دارد، گفت: پس از سهمیه بندی واحدهای تولیدی بطور کامل فعال شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه از مردم خواست به هیچ وجه عجله نکنند چرا که به تمامی تقاضاها پاسخگو داده می شود.

محمودیان همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا همه خودروها قابلیت دوگانه سوز شدن را دارند، یادآورشد: بطورکلی ۹۰ تا ۹۵ درصد خودروها اعم از بنزینی و دیزلی در دنیا این قابلیت را دارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا