بانکبانک و بیمه

تعاونی‌ها، موثردر کارآفرینی و عدالت اجتماعی، مطمئن در رونق اقتصادی

عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون تقویت تعاونی‌ها را زمینه‌ساز کارآفرینی در جامعه و رونق اقتصادی کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس نجفی در سفر به استان یزد در دیدار با مدیران مجموعه عظیم گروه تعاونی پیشگامان، این شرکت تعاونی را سرآمد تعاونی‌های کشور دانست و افزود: شرکت تعاونی پیشگامان یزد از برندهای مطرح در حوزه تعاون کشور بوده که با برنامه‌ریزی صحیح و تکیه‌بر ارزش‌های تعاون و تفاهم توانسته در تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه اقتصاد تعاونی محور در جامعه مطرح و الگویی برای تعاونی‌های دیگر باشد.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت تعاونی بندر خشک پیشگامان کویر یزد تکمیل مجموعه بزرگ بندر خشک را بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی بیشتر در کشور و استان یزد قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: هر جا بحث اشتغال به میان آید بانک توسعه تعاون سفره خدماتی خود را پهن و بسته‌های حمایتی خود را ارائه می‌نماید. نجفی با اشاره به اهمیت بندر خشک پیشگامان در کشور و استان یزد، افزود: مجموعه بندر خشک پیشگامان به دلیل واقع‌شدن در مرکز کشور و برخورداری از زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و بهره‌مندی از توان تعاونی و تشکیلاتی خود می‌تواند بسیار مفید و موثر در ترانزیت کالا در کشورمان باشد.

همچنین بخوانید

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون بابیان موفقیت‌های ملی شرکت تعاونی پیشگامان تصریح کرد: اثرگذاری بخش تعاون در جامعه غیرقابل‌انکار بوده و شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد به‌خوبی تحقق اقتصاد تعاونی محور را معنا کرده است.

نجفی تجمیع اندیشه‌های عمل‌گرا و تجارت ارزشمند را در قالب یک تعاونی مصداق مشورت کردن دانست و تأکید کرد: همواره تفکر تعاونی و گروهی موفق‌تر عمل کرده است و این نکته را در شهر یزد که سابقه دیرینه‌ای در تعاون، پشتکار و اراده دارد به‌خوبی شاهد هستیم.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در معیت تعدادی از مدیران ستادی و استانی این بانک در ادامه از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخته‌شده این بندر در بخش‌ها و کاربری‌های متنوع بازدید و سپس در جلسه تخصصی بررسی وضعیت و جایگاه کنونی بندر خشک در محل سالن همایش این شرکت به تشریح برنامه‌ها و خدمات حمایتی بانک توسعه تعاون در کمک به تعاونی‌ها پرداخت.

مدیران و اعضای هیئت‌مدیره گروه تعاونی پیشگامان نیز در این جلسه با مثبت ارزیابی کردن خدمات بانک توسعه تعاون به بیان خواسته‌ها و موانع موجود در تحقق اهداف تعاونی‌ها پرداختند.

بازدید از دو کارخانه تولیدی پیشگامان صنعت سبز اولین و تنها تولیدکننده سنگ از کاغذ در خاورمیانه و پیشگامان عصر ارتباطات تولیدکننده لوازم تکنولوژی‌های نوین حوزه فناوری اطلاعات نیز ازجمله کارخانجات وابسته به تعاونی پیشگامان بود که مورد بازدید عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون قرار گرفت.

دکتر رضایی‌نژاد نماینده گروه تعاونی پیشگامان نیز در جلسه نهایی با مدیران بانک توسعه تعاون با اشاره به فعالیت‌های تعاونی پیشگامان به معرفی شرکت پرداخت و افزود: اهمیت دادن به تعاونی‌ها سبب تقویت کارآفرینی در کشور می‌شود و ثمره آن رونق تولید و اشتغال، ثبات اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت می‌باشد و ما تحقق این موارد را در مجموعه عظیم تعاونی پیشگامان دنبال می‌کنیم.

رضایی نزاد با اشاره به تعامل شرکت با بانک توسعه تعاون، این بانک را حامی توانا و موثر برای تعاونی‌ها دانست و افزود: تعامل ما با بانک توسعه تعاون زمینه‌ساز رشد و تحقق اهدافمان بوده و قطعاً این تعامل و تفاهم موجود را ارتقا خواهیم داد. وی ارائه تسهیلات موردنیاز به شرکت‌های تعاونی از سوی بانک توسعه تعاون را خواستار شد و خاطرنشان کرد: قطعاً هراندازه این حمایت‌ها بیشتر شود شکوفایی تعاونی‌ها و تحقق اقتصاد تعاونی را شاهد خواهیم بود.

در جلسه پایانی همچنین مدیران ستادی و استانی حاضر در جلسه نیز با ارائه مطالبی، حفظ و ارتقا سطح تعاملات تعاونی بزرگ پیشگامان یزد با بانک توسعه تعاون را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و شکوفایی حوزه تعاون دانستند و بر استمرار همکاری‌ها تأکید نمودند.

گفتنی است عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون به همراه تعدادی از مدیران ستادی و استانی این بانک در سفر دوروزه به این استان از تعدادی واحدهای صنعتی استان بازدید و در نشستی با مدیران این مجموعه‌ها، مسائل و مشکلات موجود در این کارخانجات را بررسی و برای رفع آنها از طریق مساعدت‌های مالی بانک توسعه تعاون قول مساعد دادند.

    

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا