اقتصاد کلان

کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتدرباره قیمت دلار در لایحه بودجه ۹۹، گفت: قیمت دلار برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۹ همچنان ۴ هزار و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برای سال ۹۹ نیز تصمیم به استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالای اساسی دارد؟ توضیح داد: بله؛ تصمیم ما قطعی است زیرا اگر به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی از ارز نیمایی استفاده شود، یعنی پذیرفته‌ایم از ابتدای فرودین ماه ۹۹ مرغ و شکر به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی با دلار حدود ۱۱ هزار تومانی تامین شود که در این شرایط همه چیز گران خواهد شد، دولت به دنبال مهار تورم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در لایحه بودجه ۹۹ از کالابرگ الکترونیک که یکی از روش‌های مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه ۹۸ بود، استفاده نمی‌کند، توضیح داد: در حال حاضر تامین کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در کشور به رویه‌ای عادی تبدیل  شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در یک دوره علیرغم استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت ها افزایش پیدا می کرد اما در حال حاضر این روش مسلط شده است./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا