راه و ساختمان

آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های استان تهران را تعطیل کرد/ طرح زوج و فرد از درب منزل

به دلیل افزایش آلایندگی هوا مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران فردا(شنبه ۹ آذر) تعطیل اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاون عمرانی استاندار تهران عصر جمعه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که با حضور مدیران مرتبط در استانداری تهران برگزار شد همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران در روز شنبه خبر داد.

محمد تقی زاده اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی وخروجی‌های شهر حضور دارند.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعطیلی کلیه فعالیت‌های ورزشی در اماکن باز برای فردا اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های ورزشی و مسابقات ورزشی فردا در تهران لغو می‌شود. بر این اساس بازی فردای دو تیم پرسپولیس – نساجی در ورزشگاه آزادی انجام نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به میزان آلایندگی هوا از شهروندان تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار تهران یادآور شد: پلیس راهور به شدت با خودروهای دودزا در سطح شهر نیز برخورد خواهد کرد.

تقی زاده از مدیران دستگاهها خواست که جهت مرخصی مادران و کارمندان مساعدت کنند.

معاون استاندار تهران در خاتمه تاکید کرد که قطعا فردا بعد از ظهر با بررسی دوباره شاخص‌های آلایندگی در سطح استان تهران با هماهنگی اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیمات لازم برای روز یکشنبه اتخاذ و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

کیفیت هوای پایتخت امروز جمعه با قرار گرفتن روی شاخص لحظه‌ای ۱۲۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و زنان باردار قرار گرفت در حالیکه در ۲۴ گذشته این شاخص بر روی عدد ۱۵۶ یعنی ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفته است و این شرایط در روزهای گذشته نیز به علت پایداری جوی ادامه داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا