بین الملل

غنا در آینده نزدیک ارز دیجیتال منتشر می‌کند

بانک مرکزی غنا در نظر دارد برای تکمیل رشد سیستم‌های پرداخت الکترونیکی خود (مانند پرداخت موبایلی) ارز دیجیتالی صادر کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اینترنشنال اینوستمنت، بانک مرکزی غنا در نظر دارد برای تکمیل رشد سیستم‌های پرداخت الکترونیکی خود (مانند پرداخت موبایلی) ارز دیجیتالی صادر کند. 

رییس بانک مرکزی این کشور غرب آفریقا، ارنست ادیسون، گفت: غنا می‌تواند در آینده نزدیک فرم دیجیتالی ارز این کشور (سِدی) منتشر کند و در حال حاضر در حال مذاکره برای اجرای آزمایشی این پروژه در فضای سندباکس (فضای تست برنامه‌نویسی) است. 

آقای ادیسون گفت اجرای پایلوت ارز دیجیتال بانک مرکزی در راستای تلاش‌های این کشور برای دیجیتالی کردن بخش‌های مالی و بانکی می‌باشد. تکنولوژی‌های مالی دیجیتالی آینده تجربیات بانکی ما را تعریف‌ خواهند کرد. او اضافه کرد حجم تراکنش‌های موبایلی از ۹۸۲ میلیون در سال ۲۰۱۷ به ۱.۴ میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. این الگوی رشد نشان‌دهنده ماهیت فرصت‌های موجود در بخش بانکی می‌باشد. 

رییس بانک مرکزی غنا اعلام کرد که به بزرگترین بانک این کشور از لحاظ سرمایه در جریان، بانک تجارت غنا، مجوز صدور ارز الکترونیکی را داده است. 

ادیسون گفت: عصر دیجیتال پتانسیل بالایی برای بخش مالی ایجاد کرده است که ساختار خود را برای خواسته‌های جدید مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها از خدمات مالی، تغییر دهند. 

در حال حاضر ۶۴ شرکت بلاک‌چین و ارز دیجیتال در آفریقا وجود دارند که در ۱۱ زیرگروه مختلف مانند تبادلات و کیف‌های پول مجازی فعالیت می‌کنند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا